Hibrid Facebook kampányok

A Facebook kampányokat két nagyobb csoportra oszthatjuk: az alkalmazásban futó kampányokra és a bejegyzésben futó kampányokra.

Az alkalmazásban futtatott nyereményjáték azt jelenti, hogy a Facebook oldalad egyik menüpontjára, vagy egy önálló lapra (un. canvas page) telepítesz egy alkalmazást, amiben szinte azt csinálsz amit szeretnél. Ilyenkor az egyik legalapvetőbb funkció az e-mail cím gyűjtés.

A bejegyzésben (Facebook oldalon / hírfolyamban) futtatott promóciók esetén pl. írsz egy bejegyzést, és megkéred az embereket, hogy lájkoljanak vagy szóljanak hozzá. Persze van mág vagy 30 másik lehetőség is az ilyen promóciókra.

Elsőre nem olyan nyilvánvaló, hogy mikor, melyiket érdemes használni, ezért gyorsan összeszedtem a főbb előnyöket és hátrányokat mindkét esetben.

Alkalmazásban futtatott kampányok

előnyük:

  • nagyon jól kontrollálható a játékmenet,
  • könnyű értesíteni a játékosokat,
  • egyszerűbb betartatni a szabályokat,
  • könnyen tudunk adatokat gyűjteni,
  • célzottan és koncentráltan lehet rajongókat gyűjteni.

Hátrányuk:

  • kicsit nagyobb tapasztalat kell a megvalósításhoz,
  • macerásabb elérni azt, hogy terjedjen a hírfolyamban ha valaki játszik.

A bejegyzésben futtatott nyereményjátékok illetve kampányok

Előnyük:

  • gyorsan és egyszerűen lehet elindítani
  • jól látszik a hírfolyamban az, ha játszik valaki, vagyis könnyebben terjed

Hátrányuk:

  • nem lehet velük  adatbázist építeni,
  • összetettebb játékmenetet nem érdemes készíteni,
  • nehezebb kontrollálni a játékosokat és a folyamatot,
  • problémás lehet a nyertes értesítés,
  • a rajongó gyűjtés esetleges.

Mikor, melyiket?

Általánosságban tehát ha aktivitást szeretnél növelni a Facebook oldaladon, akkor a bejegyzés alapú kampányt érdemes választani, ha a Facebookon kívül is használható adatbázis építése a cél, vagy rajongó bázis növelés akkor az alkalmazás alapú promóciót.

De mi van, ha mindegyik elemre szükség van?
Mit lehet tenni, ha egyszerre akarsz aktivitást növelni, célzottan rajongót szerezni és adatbázist is építeni?

Ilyenkor érdemes használni a hibrid promóciókat.

Hibrid Facebook promóció

Hibrid promóció = bejegyzés alapú promóció + alkalmazásban futtatott promóció

Vagyis a cél, hogy használjuk ki mindkét megoldás előnyét: látszódjon a hírfolyamban az aktivitás, gyűjtsünk célzottan rajongókat és építsünk e-mail cím adatbázist.
Ilyen megoldást több ügyfelünknél is használtunk már, a következő volt mindegyiknél a logika:

Egy bejegyzés alapú promócióban egy egyszerű tevékenység volt a feladat, például:

  • lájkold a bejegyzést egy kisebb ajándékért
  • válaszd ki a fotók közül amelyiket meg szeretnéd nyerni

A játék itt nem ért véget. A bejegyzésben vagy a képek mellett volt egy link: kattints ide és regisztrálj ha nyerni szeretnél, vagy ha nagyobb nyereményre is szeretnél esélyt.

A linkre kattintva pedig egy alkalmazásba érkeztek az emberek, ahol már kötelező volt lájkolniuk az oldalt, tudtak regisztrálni és egyéb feladatokat végrehajtani.

Frissítés: 2014 augusztusa óta rajongót nem gyűjthetünk promócióban, de alkalmazásba ilyenkor is érdemes vinni az embereket, adatbázis építésre ez a megoldás továbbra is tökéletes.

Nagyon jó és egyszerű módszer, próbáld ki Te is!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük