A Facebook rossz befektetés a kisvállalkozásoknak?

A kisvállalkozásoknak rossz befektetés a Facebook oldal (?)

A Facebook rossz befektetés a kisvállalkozásoknak?
A forbes.com cikke szerint igen. Szerinted?

A Forbes.com-on jelent meg Elan Dekel cikke, ami azt mutatja le, hogyan vezette be a szerző a lullubee.com oldalnál a Facebookot a marketing elemek közé.

Ez volt a folyamat:

  1. Létrehoztak egy Facebook oldalt a Facebook 4 lépéses ajánlása alapján
  2. Elkezdtek rajongókat gyűjteni ezért berakták a weboldalukba a Facebook közösségi pluginjait, bár ezt nem érezték elég hatékonynak
  3. Következő lépésként hirdetéseket vásároltak. A hirdetések optimalizálásával elérték, hogy egy rajongó költsége 0.27 és 0.57 dollár között mozgott. Közben igyekeztek arra figyelni, hogy a célcsoportjukból hozzák be az embereket, és őket vegyék rá a csatlakozásra.
    A költséggel egyébként nem volt semmi bajuk, hiszen hasonló módon lehet felépíteni egy e-mail adatbázist is.

Ekkor jött a sokk…

Megdöbbenéssel vették észre, hogy azok a bejegyzések, amiket írnak az oldalon, nem jelennek meg mindegyik rajongónak.
Mindössze néhány száz ember látta a bejegyzéseket és a rajongóknak csak 1-5% lájkolta őket.
A szerző és az adminok itt már gondban voltak, hiszen ha az adatbázis analógiáját használva ez olyan, mintha az összegyűjtött e-mailcím adatbázisunk tagjai közül csak néhány embernek tudnánk levelet küldeni.

Elan, a szerző, persze tudja, hogy a Facebooknak van megoldása erre a problémára, hiszen minden egyes bejegyzésnél ott van a kicsi reklámozás gomb, amivel több emberhez lehet eljuttatni az üzeneteket.
A promote post-okat kipróbálták több verzióban (különböző költség szinten), de nem találták elég jónak az eredményt.

A legnagyobb csalódás azonban az volt, hogy félreértették a Facebook oldalak működését.
A Facebook oldalakra ugyanis egy bármikor szabadon hozzáférhető adatbázisként gondoltak korábban, de a jelek szerint nem erről van szó. Hiszen így többször kellett fizetni egy felhasználó figyelméért annak ellenére, hogy pénzbe került már a rajongó bázis építés is.

Éppen ezért a lullubee példája alapján úgy látja a Elan Dekel, hogy a Facebook oldalt üzemeltetni csak multiknak és celebeknek éri meg, a kisvállalkozásoknak viszont nem, mert drága ez a folyamat és nagyon rossz a megtérülés.

Eddig az eredeti sztori ami szerintem több sebből vérzik, le is fogom írni egy másik cikkben, hogy miért.
De előbb kíváncsi vagyok a Te véleményedre is!

Te mit gondolsz?
Egyet értesz a szerzővel?
Más a tapasztalatod?
Tudnál tanácsot adni annak, akit hasonló csalódás ért, hogy mit kell máshogy csinálni?

Írd meg a hozzászólások között!

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük