„Régen minden jobb volt.” Az idősek mondása talán a Facebookra is igaz, hiszen pár évvel ezelőtt könnyebb dolgunk volt.
Akkor elég volt felrakni egy oldalt egy jó névvel, és már dőltek is a lájkok akár kommunikáció nélkül is.
Elég volt hetente három-négy bejegyzést kirakni a magas aktivitás eléréséhez.
Hirdetések? nevetségesen hangzott, hiszen a Facebook „ingyenes” volt. Ehhez képest mi van most…?
A Socialbakers elemzése ezt számszerűsítve is megmutatja.
2009-ben átlagosan 4.5-oldalt lájkoltak a Facebookozók, és az oldalak havonta 5 posztot raktak ki átlagban.
Ma viszont?
40 oldal és oldalanként 36 bejegyzés az átlag.
Ez 64-szeres növekedés.
Azt jelenti, hogy egy emberhez kb. hatvannégyszer több információ jut el.
Ekkora versenyben kell minden bejegyzésednek és az oldaladnak is helytállni.
Régen a Facebook néhány különc cég játszótere volt.
Ma egy bevált és sokszor bizonyított üzleti kommunikációs csatorna.
Ahol viszont erős verseny van más marketing felületekhez hasonlóan.
A közösségi marketing felnőtt.
Szerencsére nem csak versenyben, hanem üzleti eredményekben is.
Nyilván jogosan merül fel a kérdés, hogy kell-e egyáltalán, hiszen minek küzdjünk egy olyan felületen, ami ennyire túltelített?
Erre igazából két nagyon egyszerű válasz van:
Az egyik az a közel 4.5 millió magyar, aki aktívan használja a Facebookot, a másik pedig a Facebook kommunikációnak az üzleti jelentősége, amivel ismertséget, nagyobb címlistát, árajánlat kéréseket és új ügyfeleket tudsz szerezni a cégednek. Ha nem hiszed, a Közösségi kalandozások című könyvben 20 üzleti Facebook sikertörténet leírását találod.
Ehhez persze tudnod kell, hogy a Facebook információdömpingének változásaihoz a Te Facebook jelenlétedet is igazítani kell.
Csak akkor érhetsz el sikereket, ha a kommunikációd jó, ha a promócióid okosan vannak kitalálva, ha ügyesen használod a hirdetéseket, és ha jó dolgokat mérsz.
Ebben segítenek az előbb belinkelt cikkek is, de ha gyorsabban szeretnél haladni, és kíváncsi vagy mások tapasztalataira is, akkor gyere el Facebook marketing tréningünkre, ahol külön beszélünk a kommunikáció fontosságáról, a sikeres kampányokról és az alkalmazásokról, az alap hirdetési módszerekről és a haladó hirdetési lehetőségekről!
Kattints ide, és jelentkezz a Közösségi konditerem tréningre!