A borítófotóval kapcsolatban nem csak az új (lazább) szabályokra érdemes odafigyelnünk.
Az új hírfolyam bevezetésével ugyanis változtak a like események, aminek köszönhetően ha valaki lájkolja a Facebook oldalunkat, vagy ha Page Like story hirdetést futtatunk, egy előnézeti kép jelenik meg az oldalunkról.
Erre viszont fel kell készíteni a borítóképünket, ugyanis a hírfolyamban nagyon kicsi felület jelenik meg változtatás nélkül, a képünket pedig „eltorzítja” a Facebook. Egy fekete átmenetes aláfestést jelenik meg a kicsi képen.
A tervezés megkönnyítésére készítettem ezt a kis ábrát, ami a fő méreteket és tervezési szempontokat tartalmazza.
Használjátok egészséggel! 🙂
Eredeti borító
A borító a hírfolyam nézetben
Ha valaki lájkol, a hírfolyamban megjelenik a borító, de a szép narancssárga már kifakul, és eltűnik a felirat nagy része is.
Ha a hírfolyam nézetet visszavetítjük a Timeline nézetre, akkor látjuk, hogy alig marad hasznos terület.
A hírfolyamban kevesebb rész jelenik meg a hírfolyamban és még abból is vesz el az oldalnév és a fekete átmenetes aláfestés.
Horizontálisan 5-5 pixelt vág le a Facebook, felülről 13-at, alulról pedig 122-t de ebből is elvesz még a logó, és az oldalnév, így az a felület, ami mindenhol jól látszik csak 595 x 105 pixel lesz.
Azonban ez a borítókép tetején van, aminek a hátránya a Facebook oldalunkon jön elő.
A teljes folyamatot és a többi részletet a nagy képen tudod megnézni.