Bizonyára neked is jól jönne időnként 1-2 tipp, hogyan lehetnél továbbra is sikeres a közösségi kommunikációs felületeken? Mit tegyél ahhoz, hogy folyamatosan fenntartsd a figyelmet rajongóidnál és folyamatos feliratkozásokat érhess el.
Ezúttal nem marad el a segítség! Találtunk egy jó cikket, ami nagyon sok tippet ad, ezt a könnyebb emészthetősé kedvéért 3 részben fordítottuk le.
Első cikkünk olyan tippeket mutat be, amelyik segít a lehetséges vásárlók megszólításában.
1.Hogyan szerezzünk új rajongókat a Facebook Offers alkalmazásával?
A Facebook Offers a Facebook hirdetéseknek egy fajtája, ami egy picit másképp működik a többi hirdetéshez képest, hiszen ezeket közvetlenül a saját Facebook oldaladról állíthatod be és speciális a megjelenés formátuma is. A Facebook Offers lehetőségét mind online, mind offline üzleti tevékenységekhez használhatod.
Miért működnek ezek?
- Az ajánlatok a hírfolyamban jelennek meg (news feed), ellentétben a hirdetésekkel, amelyek a jobb oldali oszlopban vannak elhelyezve
- A hírfolyamban megjelenő hirdetések akár 6-szor annyi figyelmet kapnak, mint a jobb oldalon lévők
- Az ajánlataidat úgy célozhatod, hogy biztos legyél abban, hogy csak azok a felhasználók lássák, akik potenciálisan érdeklődnek a márkád iránt
- Amikor egy felhasználó rákattint az ajánlatodra, a FB. küld neki egy emailt a személyes címére, így nem csak a FB.-on, hanem az érdeklődők /célcsoport e-mail-jei között is megjelenik a hirdetésed.
- Amikor a célcsoport kinyitja a postafiókját, láthatnak egy linket a te weboldaladra, vagy egy landing pagere
Ezzel a lehetőséggel nem csak optimális megvilágításba kerül az ajánlatod a hírfolyamon, hanem személyes postafiókokba is bejuthatsz és minden ajánlatot az általad kiválasztott csoportra célozhatsz.
2.Használd a közösségi médiát a hírlevél feliratkozóid (email subscribers) lefoglalására!
Mindenki arra próbálja használni a közösségi médiát, hogy új rajongókat, feliratkozókat szerezzen, de nem ez a nehéz része a dolognak. A neheze, hogy hosszútávú és profitábilis kapcsolatokat építsünk ki a jelenlegi feliratkozókkal, amit már kevesen tudunk megtenni.
Bizonyára Te sem szeretnél minden nap e-maileket írni a listán szereplő embereknek, de jó lenne naponta a feliratkozók eszében maradni és kapcsolatba kerülni velük valamilyen módon. Ezért azt javasolnánk, hogy tegyél egy olyan e-mailt az automatikus válaszaid közé, amelyben meghívod az új hírlevél feliratkozóidat, hogy kövessenek téged a Pinteresten vagy like-olják a Facebook oldalad és aztán ne felejtsd el elmondani nekik, miért is érdemes így tenniük.
Megosztasz exkluzív promóciókat és tartalmakat az oldaladon?
Lehet olyan hozzáférésük ezekhez a tartalmakhoz, amit máshol nem osztasz meg?
Érje meg nekik megtenni ezeket a lépéseket!
3. Kombináld a marketing csatornáidat!
Az egyik legnagyobb tipp a közösségi médiában, hogy kombinálni kell a legjobb digitális marketing módszereket, ezt én közösségi örökmozgónak hívom.
Ha úgy használod a keresőoptimalizálást, az organikus (kommunikáció alapú), a szociális médiát is, mint a kereső hirdetéseket, közösségi hirdetést, Google hirdetéseket, akkor jól csinálod.
Fontos, hogy növeled az új üzletek iránti ismeretet, tudatosságot a Facebookon, a vásárlási szándékra utaló kulcsszavakat használd a Google-ban és biztosítod, hogy azok, akik rákattintottak az oldaladra, kövessenek továbbra is a Google remarketing megoldások segítségével és a Facebook rajongói oldaladon is. Néhány cég elemzése nem pontos és a Google-t jobbnak, a Facebookot rosszabbnak tüntetik fel, mint amilyen valójában, de ez csak nagyon kevés területen van így. Szóval a Facebookon a márkád ismeretének növelésére érdemes leginkább pénzt elkülöníteni.
4. Legyél jelen cégként a LinkedIN-en is!
A Linkedln Céges oldal nem csak egy nagyszerű módszer a márkád építésére, hanem egy kiváló módja a célcsoportod meghatározásának is. A céged követését, rajongói táborát olyan nagyra építheted, amekkorára csak szeretnéd a közösségi hálód nagyságára való tekintet nélkül. Ha alkalmazottaid vannak, ők is növelhetik az oldalad látogatottságát. Ezen kívül a feltöltéseidet, szolgáltatásaidat és termékeidet egy speciális piacra célozhatod, hiszen ezen a felületen leginkább szakmai felhasználók vannak jelen. Ez pedig lehetővé teszi számodra, hogy egy üzenetet vagy megjelenést speciálisan a különböző közönségedre célozva jelentess meg.
Ha valaki (a gazdasági, jogi, orvosi vagy marketing iparból pl.) ellátogat a LinkdIN-es oldaladra, úgy alakíthatod az üzeneted, hogy az direkt neki szóljon. Készíthetsz bannereket, amelyek átcsábítják a célpiacodat a saját web oldaladra, eladási, hirdetési vagy bármely saját közösségi média oldaladra. Ezen kívül megoszthatsz videót, dokumentumokat, képeket -és mindezt természetesen ingyen teheted.
5. Határozd meg céljaidat!
Mindig azzal kell kezdenünk, hogy mit szeretnénk elérni, milyen célokat szeretnénk megvalósítani? A következő lépés az, hogy megértsük: nem minden erőfeszítés ugyanolyan értékű a közösségi médiában!
5 féle nézőpontban különböztethetjük meg ezeket:
- Márkanév fenntartás- figyeld a csatornáidat és mindig válaszolj rajongóidnak! Találd meg azt az időt, amikor eléred célcsoportodat bejegyzéseiddel!
- Közösség-építés – ebben a megközelítési módban igyekszel táplálni a közösséged
- Meg kell találni a véleményvezéreket. Azokat, akik befolyásolni tudják a többi rajongót, adnak a véleményére!
- A jó hír menedzselése és fejlesztése- ez az a projekt, amelyben vagy kijavítod vagy kifejleszted a márkád pozitív megítélését a közösségi médiában
- A nagy szenzáció módszere- ezek általában rövid ideig tartó figyelmet keltenek a felhasználók között.
A legjobb tehát, ha ezek a módszerek közül mindegyiket alkalmazod egyszerre!
6. Legyél a te területed Wikipedia-ja
A legutóbbi években egy érdekes változás következett be az internet felhasználók körében. Rendkívül türelmetlenek lettek. Ha ellátogatnak egy cég web oldalára és ott nem találják meg az általuk keresett kérdésre a választ, frusztráltak lesznek és azonnal máshova kattintanak. Épp emiatt, ha egy cég weboldalán viszont megtalálják a keresett választ, oda szívesen ellátogatnak máskor is. Tehát ha a cégünk a saját területünkön megfelelő és kielégítő válaszokat ad a felhasználók felmerülő kérdéseire, weblapunkat többször is meglátogatják majd, és azt akár információs forrásként fogják használni.
A legjobb stratégia, amit a közösségi médiában 2013-ban alkalmazhatunk, tehát az, hogy igazi tanárrá, „wikipediává” váljunk a saját iparágunkban. Egyszerű a szabály! „Ők kérdeznek, te válaszolsz”!
Más szavakkal: ha egy felhasználó valaha feltett egy kérdést, ezt a web oldaladon kell megválaszolnod. Ezt a tartalmat mindig bővítened kell!
7. Találkozz személyesen vagy lépj kapcsolatba virtuálisan!
Ajánlom, hogy építsd az online kapcsolataidat offline módon is, hogy mélyebb kapcsolat alakulhasson ki a rajongók és a céged között. Ez lehet akár egy konferencia is. Ha ez nem lehetséges, az online kapcsolatot is teheted személyessé pl. a Skype segítségével. Ezek a szorosabb kapcsolatok mély és lényeges előnyt jelenthetnek a cégednek.
Ne feledd, hamarosan jelentkezünk következő 7 tippünkkel!
Ha hasznosnak találtad tartalmunkat, látogass vissza blogunkra, hogy elsőként olvashasd tippeinket! 🙂