21 tippet ígértünk, itt az utolsó 7 tippünk is!:) Nem felejtettük el, mit ígértünk. Ha hasznosnak találtad az első leckében és a második leckében leírtakat, akkor itt az utolsó 7 tippünk is a Social Media Examiner cikke alapján!
Sok ember nincs tisztában azzal, hogy mennyire fontos a következetesség a marketingben. Csupán azzal, hogy a közösséged szeme előtt maradsz, megerősíted az üzeneteidet újra meg újra és a közösségedben létrehozod a lojalitást, az üzeneteidnek egyedinek és hasznosnak kell lennie. Egy szisztéma kialakításával a rajongóid számíthatnak majd rád hétről hétre, várni fogják a hasznos megosztásokat. Így egyfajta online befolyást gyakorolhatsz a vásárlóidra és leendő ügyfeleidre. Tehát:
15. Alkoss egy szisztematikus megközelítési módot/szemléletmódot
Ahhoz, hogy sikeres legyél a közösségi média befolyásolásában és fejleszd az üzletedet, úgy gondoljuk, hogy egy szisztematikus szemléletmódot kell kialakítanod a márkád építésére és a közösségi hálód kialakítására. A következetesség bizalmat épít, a hatékonyság pedig csökkenti a marketing költségeidet.
A következőkre kell figyelned marketinges tevékenységeidben:
1. Szánj időt arra, hogy létrehozz és publikálj egyedi tartalmakat a blogodon minden hónapban
2. Szánj időt arra, hogy megossz jó hírű és hasznos tartalmakat a közösségi hálód felhasználóival
3. Szánj időt arra, hogy részt vegyél beszélgetésekben a közösségi hálókban
4. Szánj időt arra, hogy támogass másokat
5. Szánj időt arra, hogy növeld a közösségi hálódat és a közösségedet
6. Szánj időt arra, hogy elemezd azt, hogy mi működik és mit lehetne még fejleszteni és ez alapján reagálj is rá
Ha kidolgozod a tervedet és elkötelezett vagy a marketing terén, elmaradhatatlan a siker!
16. Alkosd meg a hangod!
A bloggolás rendkívül fontos. A közösségi médiában való jelenlét kialakítása és mind a fogyasztókkal, mind a potenciális kliensekkel való kötődés létrehozása igényel egy jól beazonosítható „hangot” a cégek részéről valamint, hogy olyat osszanak meg a cégek, amely tartalom értékkel bír az érdeklődők számára.
A blog egy tökéletes hely ennek a „hang”-nak a megalkotásában. Egyszerűen a közösségi médiában való részvétel segít a márkatudatosság elérésében. Az egyedi tartalomnak vannak egyértelmű előnyei, amelyet a közösségi médiában jelentetsz meg, ezáltal kiterjesztve a márkád és a weboldalad ismertségét és még több lehetséges vásárló felé.
Meg vagyok győződve arról, hogy a bloggolás most fontosabb, mint valaha és akik releváns és megosztható tartalmakat bloggolnak a közösségi hálójukban, további előnyöket szerezhetnek. A lényeg, hogy „megosztható tartalmakat” hozzunk létre. Emellett alkoss egy stratégiát a blogod tartalmára vonatkozóan, amely egybevág a marketing tervünkkel.
Kezdd azzal, hogy kategóriákba rendszerezed a témáidat, tartalmaidat. Ha rendszerezni tudod ezeket 4 kategóriába és minden héten mindegyik kategóriába írsz, akkor sikeres vagy az üzleti bloggolásban!
17. Olyan tartalmakat ossz meg, amelyre a közösség reagál!
Olyan tartalmakat és üzeneteket ossz meg, amire a rajongóid kétféleképpen reagálhatnak: vagy nagyon nem értenek egyet, vagy nagyon egyetértenek vele. Az ilyen fajta „szenvedély” a közösségi média kampányod minden elemét át kell, hogy hassa. Legyél szenvedélyes és írj megosztó témákról!
18. Cserélj kontakt információkat!
Nincs arra garancia, hogy az a közösségi háló, ahol te most jelen vagy a cégeddel, hosszú életű lesz Gondolj a MySpace-re vagy az iwiwre! Úgy, ahogy az is fontos, hogy egy közösségi eseményen elérhetőségeket cserélj, ugyanígy fontos ez a közösségi hálóban is.
19. Oszd meg blogod tartalmát a Linkedln legnépszerűbb csoportjaiban!
Egyszerű nagyon értékes módon megosztani tartalmaidat a Linkedln 200 000 000 tagjai között! Hogyan tedd?
1. Keresd meg a Linkedln „Share” gombot a webes cikkek és posztok mellett!
2. Vágd ki és illeszd be a tartalmadat a „Post to Updates” pont alatt!
3. Nézd meg a „Post to Groups” boxot!
4. Válogasd ki a csoportokat, akikkel meg szeretnéd osztani és kész is!
20. Integráld a közösségi médiát a legjobb módszereidbe!
A közösségi média nem lehet az egyetlen megjelenési módod, de a stratégiád fontos része kell, hogy legyen. Például egy vállalat, ami népszerű a Twitteren de nincs megfelelő vevőszolgálata, nem működhet jól. Minél nyitottabb és megbízhatóbb vagy a vevőiddel a teljes vásárlói ciklusban, minél kényelmesebben érzik magukat a cégeddel kapcsolatban és minél inkább visszatérő vásárlói lesznek a cégednek, annál inkább fognak like-olni téged és az oldalaidat és ajánlani fognak a barátaiknak is.
21. Fókuszálj a figyelem felkeltésére!
Fókuszálj például a címek megfelelő megírására (headline) és a vizuális történetmesélésre , hogy rávegyél valakit, hogy egy pillanatra álljon meg és figyeljen a hirdetésedre. A tartalmad csak annyira jó, amennyire a figyelmet fel tudja kelteni a felhasználókban. Ezután természetesen tesztelned kell, figyelni a visszajelzéseket és mérni.
Reméljük hasznosnak tartottad 3 leckéből álló tippsorozatunkat.
Amennyiben jónak találtad őket, vagy más tapasztalataid vannak, oszd meg velünk véleményedet akár itt, akár a Facebook oldalunkon! 🙂