Lehet, hogy rémálomnak hangzik, de alapvetően egy olyan újdonságot jelentett be a Facebook, ami a hirdetők mellett a felhasználóknak is jó.
A Facebook ugyanis kibővítette a tavaly szeptemberben bemutatott Custom Audiences célzási megoldását, amivel saját külső felhasználói adatbázist tudunk használni a hirdetésekhez (például e-mail címet vagy telefonszámot).
Az új bejelentés szerint a Facebook több olyan adatkezelő partnerrel (Datalogix, Epsilon, Acxiom és BlueKai) szövetkezik, akiknek offline vásárlási adatbázisuk van. Olyanok például amik hűségkártyákra alapulnak.
Gyakorlatilag ez a megoldás azt jelenti, hogy az offline vásárlási adatokat tudják majd a hirdetők felhasználni a Facebookon belüli célzásaik pontosítására, ezzel javítva az eredményességet.
Két alapvető megoldás lesz amivel az ilyen fajta adatokat használni lehet:
- aki partnere az adatszolgáltatóknak, az ottani saját adatait fogja tudni használni saját hirdetéseihez.
- a Facebook létre fog hozni kategóriákat ezeknek az adatoknak a segítségével.
Például „autó vásárlásán gondolkodók”, „szóda ivók” és hasonló offline vásárlási adatokon alapuló kategóriákat lehet majd használni a hirdetés célzására.
Ezeket a kategóriákat a marketplace hirdetéseknél is fogjuk majd tudni használni.
Mármint az után, hogy nálunk is elérhető ez a megoldás, ugyanis először az USA piacokon jelenik meg az újdonság.
Azt gondolom, nagyon ígéretes a dolog.
Képzeld el, hogy autó kereskedő vagy, és nem csak annak alapján kell céloznod, hogy kik vannak feliratkozva a listádra, illetve annak alapján, hogy kik lájkolták valamelyik márka oldalát, hanem lesz egy olyan kategória, amelyikben olyanok szerepelnek, akik éppen autót keresnek!
Elég jól hangzik nem?
A Facebook igérete szerint ebből a szolgáltatásból a felhasználók ki fognak tudni jelentkezni.
Ha tehát Te nem szeretnéd, hogy ilyen célzáson alapuló hirdetések jelenjenek meg Neked, akkor a Facebook help centerében található linkeken kijelentkezhetsz.
Kérdés, hogy érdemes-e kijelentkezni?
A cégek közötti együttműködésben az adatok anonimizáltan utaznak, vagyis a személyiségi jogok (elvileg) nem sérülnek.
Így nem kell attól félnünk, hogy tudni fogják a cégek, hogy nekünk név szerint melyik terméket hirdetik, viszont mi olyan ajánlatokat kapunk, ami minket érdekel.
További információk a Facebook Studio cikkében és az Insidefacebook olvashatók.
Neked hogy tetszik az ötlet hirdetőként, és hogy tetszik felhasználóként?