A vizuális tartalmak térnyerésével, a vizuális alapú közösségi hálózatok növekedésével egyre fontosabb, hogy mérni és elemezni tudjuk a vizuális tartalmakat.
A web és a közösségi hálózatok szöveg centrikus részével nincsen gond.
A szöveget már régóta próbálják több kevesebb sikerrel értelmezni különböző rendszerek, ezeket használva pedig sok információhoz jutunk arról, hogy egy témát, vagy egy márkát mennyit és milyen összefüggésben emlegetnek. Ingyenes és fizetős szolgáltatások sora épül a szöveg alapú tartalmak elemzésére, értesítők küldésére.
De mi a helyzet a képes tartalommal?
Ott honnan tudjuk, ha egy márkáról beszélnek az emberek? Hiszen nem beszélnek, hanem fényképeket készítenek ugye…
Honnan tudja a Starbucks például, hogy naponta mennyi kávés kép került fel az Instagramra, amin szerepel a logója?
Vagy mennyi készült Costa Coffee-s logóval?
Hiszen ha tudja, akkor látja, hogy mennyire mozgatja meg a márka az embereket. Főleg, ha a trendeket is követni tudja.
Eddig nem nagyon volt lehetőség elemezni a vizuális tartalmakat, most azonban a Curalate új szolgáltatása ezt ígéri.
Képfeldolgozó algoritmusok segítségével osztályozza a vizuális közösségi hálózatokon megjelenő tartalmat, amit ezután már könnyen elemezhetünk.
Így pedig már nem csak azt tudhatjuk meg, hogy mit mondanak a márkánkról, hanem azt is, hogy mennyi képet készítenek rólunk, és kik a márkánk legjobb terjesztői.
Izgalmasan hangzik, már csak az a kérdés, hogy elég lesz-e ez most, amikor talán eljött a következő szint, a videós tartalmak széles és egyszerű terjedésének lehetősége, amire a Vine mutat egy izgalmas példát.