Apró, de hasznos frissítést hajtott végre a Facebook az eseményeknél, elhelyezett egy vegyél jegyet linket, ami segít egy kicsit a fizetős rendezvények promóciójában.
Azonban ez nem egy offerhez hasonló funkció, itt nem tartozik speciális ajánlat a link vásárlás linkhez (még?). Ez csak egy link, ami kiemelt helyen jeleníti meg a jegyvásárlás lehetőséget.
Viszont nagyon hasznos ez a kicsi link, hiszen így a hírfolyamban is kapsz egy linket, ami kivisz a weboldaladra. Persze ennek az a hátránya lehet, hogy kevesebben jelölik be a Facebookon a részvételüket, de jó esély van arra, hogy több vásárlást hozzon. Az viszont talán fontosabb, a hátrányt pedig lehet orvosolni.
13 tipp az eredményes Facebook eseményekhez
Ennek az újdonságnak az apropójából összegyűjtöttem pár tippet arra, hogyan használd a jegyvásárlás linkkel kiegészített eseményt:
1. Jól időzítsd az esemény létrehozást!
Amikor az oldaladon létrehozol egy eseményt, akkor az megjelenik az oldal rajongóinak a hírfolyamában.
Éppen ezért olyankor hozd létre az eseményt, amikor amúgy is sok rajongód van fent a Facebookon!
2. Ha értékesítesz jegyet, akkor értelemszerűen töltsd ki a buy ticket mezőt! 😉
Azonban érdemes ezt a mezőt úgy kitölteni, hogy mérni tudd az eredményét!
Ezért ne csak simán másold be a linket, hanem egészítsd ki URL cimkékkel, így a statisztikában fogod látni, ki melyik linkre kattint.
3. Ne csak a buy tickekt mezőbe rakj linket!
Mivel ez könnyen elgördül, ezért rakj linket legalább az esemény leírásának aljába, de ha hosszú a szöveg, akkor a szövegbe is!
Persze érdemes a leírásba rakott linkeket is felcímkézni.
4. A jegyvásárlás linkje a weblapodon ne a főoldalra mutasson, hanem közvetlenül oda, ahol jegyeket tud választani az ember. Ez nyilvánvalónak tűnik, de még is sok rossz megoldást látunk.
5. Tölts fel egy jó fotót az eseményhez, azonban figyelj arra, ha hirdetni akarod a hírfolyamban, hogy ne legyen benne 20%-nál több szöveg.
6. Ha hirdeted, használd a konverzió követőt!
Állítsd be a jegyvásárlás után köszönő oldalra a konverziós pixelt, a hirdetéseknél pedig állítsd be, hogy kövessék ezt a konverziót!
7. Az események hirdetésénél használj szponzortál történetet is, hiszen így az eseményen résztvevők (nem a jegyvásárlók, hanem akik bejelölték, hogy ott lesznek) ismerőseinek látványosan tud megjelenni a hirdetés.
8. Csapj hírverést a Facebookon belül!
Linked be egy bejegyzésbe a Facebook oldaldon az eseményt, hirdesd meg, hívd meg az ismerőseid, sőt kérd meg a kollégáidat, és az ismerőseidet, hogy ők is hívják meg az ismerőseiket!
9. Csapj hírverést a Facebookon kívül!
Hírlevélben, weboldalon, partnereknél, szórólapon… mindenhol jelenítsd meg az esemény linkjét ahol csak tudod!
10. Kérd meg a vásárlókat, hogy jelöljék be a Facebookon is, hogy ott lesznek.
Ezt megteheted a vásárlást visszaigazoló levélben is, de akár egy másik levélben egy nap múlva, amikor hasznos információt küldesz az eseményedről.
11. Ne csak kérd, ösztönözd is a résztvevőket a Facebook eseményhez csatlakozásra!
Például írd meg nekik, hogy tegyenek fel kérdéseket a Facebookon, ha mondjuk egy tréningre gyűjtesz feliratkozókat.
Jelezd nekik, hogy sok aktuális információt fogsz közölni menet közben itt is, már csak ezért is érdemes követni.
Készíts szavazást vagy felmérést az esemény Facebook oldalán, erre pedig hívd fel a figyelmet e-mailben is!
Adj ajándékot annak, aki a Facebookon bejelöli, hogy ott lesz az eseményeden!
Vigyázz, ne sorsolja azok között, akik bejelölik, pláne ne várj el megosztást! Egyszerűen adj valami hasznos apróságot mindenkinek, aki bejelöli, hogy ott lesz!
12. Kommunikálj az esemény üzenőfalán is!
Ez ugyanis megjelenik azoknak a hírfolyamában, akik visszajelölték, hogy ott lesznek, és azoknak, is akik azt jelölték vissza, hogy talán ott lesznek.
Ha itt jó bejegyzéseket fogsz írni, akkor ezekre is reagálni fognak az emberek, ami újabb potenciális résztvevőkhöz jelenthet utat.
13. Ne feledd el, hogy az esemény résztvevőknek és a töprengőknek tudsz üzenetet küldeni.
Ez jó megoldás arra, hogy a biztosan résztvevőknek hasznos információkat adj, és arra is, hogy a bizonytalanokat meg tudd győzni.
Ezekkel a módszerekkel eredményes támogatást adhatsz az eseményednek, ráadásul a jegyvásárlási linknek köszönhetően egy kicsit erősebben tudsz forgalmat terelni.
Azt azonban nagyon javaslom, hogy ne használd spamelésre a Facebook eseményt!
Ne áraszd el naponta feleslegesen sok bejegyzéssel a résztvevőket, ne írj szükségtelen üzeneteket, és ne játssz az esemény időzítésével, mert ez mind negatívan üthet vissza.
Használd okosan az esemény funkciót és segíthet nem csak a rendezvény szervezésben, hanem az értékesítésben is!
Remélem tetszettek a tippek, ha kihagytam valamit, bátran írd meg a hozzászólások között!