BKK Facebook kommunikáció a havazásban – Napi piros pont

BKK közösségi kommunikáci hóhelyzetben
BKK közösségi kommunikáci hóhelyzetben

Szinte minden téli szezonban előre borítékolható, hogy lesz egy hirtelen jött havazás, ami megakasztja a közlekedést.
Most is megérkezett ez az előre nem várható esemény.

Azonban van néhány olyan pozitívuma is a napnak, ami mintha eltérne a korábban megszokottól.
Az egyik ilyen az, hogy a BKK járatain ma éjfélig ingyen lehet közlekedni.
A másik, hogy a BKK Facebook oldala példás kommunikációt folytat.

Nézzünk néhány elemet a BKK kommunikációjából, ami jó minta arra, hogyan lehet használni a Facebookot akkor, amikor valami rendkívüli helyzet áll elő:

1. Borítókép csere
A legfontosabb információ szerepel a borító képen.

2. Sűrű posztok
Gyors tájékoztatás a helyzet változásairól (baleset, pótlóbusz, stb.).
32 posztot írtak reggel óta.

3. Gyors válaszok
A bejegyzések mellett feltett kérdésekre, észrevételekre gyorsan és nagy számban válaszolnak a központ munkatársai.

Kevés hazai állami cégtől láttunk hasonlóan aktív tájékoztatást a kritikus órákban, ezért tényleg jár a piros pont a BKK-nak.

BKK kommunikáció
Gyors és sűrű tájékoztatás. Piros pont a BKK Facebook kommunikációjának.

Néhány további tipp, ami még eredményesebbé tehetné a kommunikációt:

1. A borító kép mellé érdemes szöveget is írni egy linkkel, ami a hivatalos sajtóközleményre mutat a weboldalon.

2. Egy felül rögzített posztban (esetleg plusz egy alkalmazásban) érdemes lenne az aktuális helyzetet kigyűjteni, s linkekkel a megfelelő bejegyzésekhez irányítani az embereket.

3. Érdemes lenne Google pluszon is kommunikálni a friss híreket, így a Google vérkeringésébe igy gyorsabban be tudnának kerülni az aktualitások.

Ezek tényleg csak javaslatok, hiszen szép munkát végeznek a BKK Facebook-oldalának adminjai.
Az egyetlen szépséghiba talán csak az, hogy a rajongók nem tudnak írni az oldalra hozzászólást.
Bár némileg érthető az idegenkedés ettől a lehetőségtől, de talán pozitívumot is hozzáadni a témához a közösség.

Ettől függetlenül tényleg piros pontot érdemel ez a kommunkáció szerintem.
Külön érdekes, ahogy a közösség reagál a posztokra. A negatív hozzászólókat sokszor a többi rajongó rakja helyre.

Ti mit gondoltok, jól kezeli a BKK a helyzetet?

(Köszi a tippet Répássy Zsuzsinak)

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük