A 2013-as év hajnalán el kell gondolkodni, hogyan tovább.
A múltkori trendekről szóló cikkünk és a tippek után íme egy másik szemlélet.
Egy infografika, ami azt mutatja be, hogy mennyire mozdult el az online világ és a közösségi média a vizualitás, a képek és a videók irányába.
Nézzük a legfontosabb állításokat az infografikából, amit a bejegyzés végén találsz!
- A felhasználók jobban kötődnek azokhoz a cégekhez, akik képeket posztolnak.
- A YouTube átlépte a 4 millió videó megtekintést naponta.
- Az Instagram meghaladta a napi aktív mobil felhasználók számában a Twittert 2012 augusztusában.
- A Pinterest a negyedik legnagyobb forgalom szállító világszerte.
- A fényképek a Facebookon 53%-kal több lájkot kapnak, mint egy átlagos bejegyzés.
6 tipp a vizualitás erejének kihasználásához
1. Ne mondd, hanem mutasd!
Ahol lehet vizuálisan oszd meg az üzenetedet. Használj például képeket, videókat, infografikákat!
2. Készíts eredeti vizuális tartalmat!
Fektess be:
- professzionális grafikusba
- cégen belüli alapszintű grafikai tréningbe
- tanulj meg használni egyszerű, de minőségi eredményt hozó képszerkesztő programokat (pl.: PicMonkey)!
3. „Crowdsource-szold” a vizuális tartalomgyártást
Vond be a rajongókat a tartalom gyártásba.
Kérd meg őket, hogy posztoljanak hozzád képet vagy videót, és ezeket oszd meg!
Írj ki versenyeket és pályázatokat, amik ösztönzik a rajongók tömegeit a vizuális tartalomgyártásra!
4. Mutasd be a történeted!
Kép = érzelem és kapcsolódás.
5. Add vissza a szavakat!
Adj feliratokat, aláírásokat és leírásokat a képekhez és a videókhoz!
Írj rá a képre ösztönző szöveget (call to action)
Adj kulcsszavakat és hashtag-eket a leírásokhoz
Használj vízjelet vagy weboldal címet a saját képeidnél
6. Keverd össze a különböző technikákat!
Írj szöveget az Instagram fotóidra
A Twitteren ossz meg képeket és Pineket
Használj több képet a Facebookon
Illesz minőségi képeket a blog bejegyzéseidbe
Mindegyik hasznos tanács, fogadd meg őket, és érj el több sikert a közösségi médiában!