Mit hoz a 2013-as év a közösségi marketingben?
Miután tegnap átnéztük, hogy mik voltak a 2012-es év legfontosabb, legizgalmasabb történései, ideje, hogy áttérjünk a jövőre.
Mik a trendek, mi lesz az amire figyelni kell? Ismét több szemszögből kaptok választ a kérdésre.
Mi várható 2013-ban a közösségi marketingben?
Kruzslicz David,
Szeretlek Magyarország Médiacsoport, ügyvezető (www.szeretlekmagyarorszag.hu):
„A 2012-es trendek folytatását várom. Arra számítok, hogy egyre több fizetős szolgáltatás jelenik meg, tovább szűkül az ingyenes elérés, erősödik a mobilplatformok szerepe. Az alkalmazások rajongószerző hatékonysága csökken, és általában is konszolidálódik ez a terület, tehát nehezebb lesz új rajongókat szerezni, viszont megszilárdulhat a rajongói elkötelezettség a jól működő, színvonalas tartalmat nyújtó oldalaknál.”
Végvári Imre,
kommunikációs szakértő (www.kurt-akademia.hu):
„Megintcsak nem megúszni próbálnám a választ :)) .. de mivel mindenki mást jósol, inkább ajánlanám a szerintem legjobb három gyűjteményt: Edelman Digital, Chicago, The Huffington Post, All Virtual”
Fehér Katalin,
újmédia-kutató, internetszakértő, a BGF Kutatóközpont tudományos főmunkatársa (www.digitalidentity.hu):
„A mobilizáció növekedése és a feltörekvő piacok dinamikus emelkedő penetrációja erős lökést ad az adatrobbanásnak (big data).”
Radisics Milán,
közösségi média tanácsadó, a Social Times főszerkesztője:
„A közösségi csatornák teljesen beépülnek a marketingkommunikáció palettájára, így az integrált kampányok elhagyhatatlan részévé válnak. Lesz, aki továbbra is önállóan és sikerrel kezeli a jelenlétet, de a legjobb eredményeket a közösségi média akkor tudja majd produkálni, ha egy átfogó kommunikáció részeként használjuk. Ebből adódóan fontos szerephez jutnak azok az analitikai eszközök, amelyek mérik a social media hatását az egyéb médiumokra és vissza.
Ezentúl, a fotók szerepe továbbra is erősödni fog, a mobil és a táblagépek egyre több ember kezébe kerülnek…”
Ofczianka Balázs,
online kommunikációs szakember (www.ofczianka.hu):
„A közösségi marketingben azt gondolom a gigászok harca folytatódni fog. Látunk majd egy tovább csiszolt Google + szolgáltatást, rengeteg felvásárlást a nagyok részéről. Az egyes csatornák integritása az egészben fontosabbak lesznek, hiszen ha együttműködve több impulzust ad a vásárlóknak sokkal hatékonyabb lesz. A Facebook szerepe egy kicsit háttérbe szorul majd, míg a lokáció alapú szolgáltatások mint a Foursquare növekedni fog. Valamiért az az érzésem hogy Kínáról még fogunk hallani ezen a téren.”
Joanelli Tamás,
ügyvezető, Be Social:
„Továbbra is úgy látom, a Facebook fogja uralni a piacot, de várom az idén már elkezdődött trend folytatását, hogy a nagyok felvásárolják a kicsiket és koncentrálódik a közösségi média piac. Komoly konfliktusokra is számítok, mint pl. a mostani Twitter-Instagram pengeváltás…”
Kaizer Gábor,
co-founder ReVISION / HOT Marketing Club:
„Többek között az, hogy a social media platformokat exponenciális növekvő arányban fogják okos mobilról és más mobil eszközökről fogyasztani a juzerek. A social media és az okostelefónia most már közösen, egymásba fonódva fognak fejlődni.”
Lévai Richárd,
közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások könyv szerzője:
„Ha a Facebookot tekintjük, ott az integráció, a mobil és a hirdetések további fejlődése várható. Számítok olyan új Facebook megoldásokra, amik további tartalmakat jelenítenek meg weboldalakon. Például a szavazás, a fotóalbum vagy a Facebook videó lehetne ilyen. Ezen kívül régóta várható a Facebookos reklámok elterjedése más weboldalakon is, talán ez is széles körben elérhető lesz 2013-ban. A mobil pedig még jobban fókuszba kerül, de persze nem csak a Facebooknál.
Számítok a Google+ erősebb jelenlétére is. A Google a kissé talán erőszakos profil generáló politikájával, és az erre épített hasznos szolgáltatásaival talán képes lesz elérni szélesebb tömegeket. A Hangout és a YouTube integráción, a csoportokon, és az ötletes esemény megoldás mellett biztos vannak még jó megoldások a Google tarsolyában. Ezek a változások pedig a keresőoptimalizálásra is komoly hatással lesznek, de a Facebook-ot szerintem nem fogja legyőzni. Ugyanakkor a LinkedIn komolyabb szerepet fog kapni az üzleti életben.”
Ezek a trendek, amire 2013-as évre számítunk. Te mit gondolsz, hogyan alakul a következő év? Milyen új trendek várhatók?
Írd meg a hozzászólások között, holnap pedig tippekkel térünk vissza.