Facebook Szponzortál történet hirdetés szabály változás

Facebook hirdetés változás: max. 20% szöveg a képen

Facebook Szponzortál történet hirdetés szabály változás
A hírfolyamban megjelenő bejegyzés alapú hirdetéseknél használt képekre figyeljetek oda!

Január 15-től a hírfolyamban megjelenő, bejegyzés alapú Facebook hirdetéseknél a képeknek maximum a 20%-án lehet szöveg.
Ez a sor került be a Facebook hirdetési irányelveibe, és kivételesen előre értesültünk róla, nem pedig csak utólag vettük észre.

Először a Marveo.com-on olvastunk róla, de a hirdetési irányelvekbe is bekerült már a változás, ami alapvető szigorítást jelent, ugyanis korábban volt egy engedmény. Ugyanis az infografika jellegű képeket engedte eddig a Facebook.

Mostantól valószínűleg a 20% lesz a fontosabb.
Persze kérdés, hogy a 20% a magasságra vonatkozik? Vagy a területre? Vagy az elfoglalt pixel számra?
Talán nem ez a legfontosabb, hanem az arány. Az, hogy a hírfolyamban megjelenő hirdetésnél használt kép ne egy óriási reklámtábla legyen.

Facebook hírfolyam hirdetés szabály változás
Itt a szöveg arány kb. 80%.
Ez tuti szabálytalan.

Az új szabályok

A változás szerint tehát a bejegyzés alapú hirdetésekben és szponzorált történetekben megtalálható képek tehát nem tartalmazhatnak:

  1. árat vagy vásárlási információt, mint például a „40%-os kedvezmény” vagy a „Letöltés a socialmusic.com-on”
  2. elérhetőségi információt, például weboldal címet, e-mail címet, posta címet, vagy olyan információt ami a Facebook-oldalak névjegy mezőjében vannak
  3. hivatkozást Facebook funkciókra, például a lájkra vagy a megosztásra, vagy nyilat, ami a borító fotóból ezekre a funkciókra mutat (ezt miért nem tudták még javítani???)
  4. Ösztönző felszólítást (call to action-t), mint a „Szerezd meg!” vagy „Mondd el a barátaidnak!”
  5. A hírfolyamokban megjelenő hirdetések és szponzorált történetek, amik egy Facebook-oldal bejegyzésből származnak, a képeknek nem tartalmazhatnak 20%-nál több szöveget.

Fontos megjegyezni, hogy a 20%-os szabály csak a hírfolyamban megjelenő bejegyzés alapú képes hirdetésre vonatkozik. A jobb oldali hasábban megjelenőre elvileg nem, és a link hirdetésekre sem. Márpedig a linkek mellett is tudnak megjelenni képek.

Mire jó ez?

A hírfolyamban megjelenő bejegyzés alapú hirdetések nagyon hatékonyak, ezt nyilván sokan felismerték.
Viszont az ilyen szabályozás nélkül előfordulhat, hogy a hírfolyam egy óriási, zavaró (és feltűnő) reklámfelületté változik.
Ezt pedig a Facebook nyilván nem akarja, hiszen a felhasználói élményt csökkentené.
Főleg, ha a hírfolyam 20%-a tényleg hirdetés lesz.

Facebook szponzorált törénet hirdetés változás
A megjelenített szöveg aránya kevesebb, mint 20 százalék. Ez elvileg megfelelő.

Más kérdés, hogy a finomabb, ügyesebb, bejegyzés alapú hirdetések jó eséllyel kevesebb negatív visszajelzést jelentenek a hirdetőnek a hírfolyamban, ami azt is jelenti, hogy nem fog (jelentősen) romlani az oldal minősége a hirdetésnek „köszönhetően”.

Ti mit gondoltok a változásról?
Örülünk, vagy nem?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük