Január 15-től a hírfolyamban megjelenő, bejegyzés alapú Facebook hirdetéseknél a képeknek maximum a 20%-án lehet szöveg.
Ez a sor került be a Facebook hirdetési irányelveibe, és kivételesen előre értesültünk róla, nem pedig csak utólag vettük észre.
Először a Marveo.com-on olvastunk róla, de a hirdetési irányelvekbe is bekerült már a változás, ami alapvető szigorítást jelent, ugyanis korábban volt egy engedmény. Ugyanis az infografika jellegű képeket engedte eddig a Facebook.
Mostantól valószínűleg a 20% lesz a fontosabb.
Persze kérdés, hogy a 20% a magasságra vonatkozik? Vagy a területre? Vagy az elfoglalt pixel számra?
Talán nem ez a legfontosabb, hanem az arány. Az, hogy a hírfolyamban megjelenő hirdetésnél használt kép ne egy óriási reklámtábla legyen.
Az új szabályok
A változás szerint tehát a bejegyzés alapú hirdetésekben és szponzorált történetekben megtalálható képek tehát nem tartalmazhatnak:
- árat vagy vásárlási információt, mint például a „40%-os kedvezmény” vagy a „Letöltés a socialmusic.com-on”
- elérhetőségi információt, például weboldal címet, e-mail címet, posta címet, vagy olyan információt ami a Facebook-oldalak névjegy mezőjében vannak
- hivatkozást Facebook funkciókra, például a lájkra vagy a megosztásra, vagy nyilat, ami a borító fotóból ezekre a funkciókra mutat (ezt miért nem tudták még javítani???)
- Ösztönző felszólítást (call to action-t), mint a „Szerezd meg!” vagy „Mondd el a barátaidnak!”
- A hírfolyamokban megjelenő hirdetések és szponzorált történetek, amik egy Facebook-oldal bejegyzésből származnak, a képeknek nem tartalmazhatnak 20%-nál több szöveget.
Fontos megjegyezni, hogy a 20%-os szabály csak a hírfolyamban megjelenő bejegyzés alapú képes hirdetésre vonatkozik. A jobb oldali hasábban megjelenőre elvileg nem, és a link hirdetésekre sem. Márpedig a linkek mellett is tudnak megjelenni képek.
Mire jó ez?
A hírfolyamban megjelenő bejegyzés alapú hirdetések nagyon hatékonyak, ezt nyilván sokan felismerték.
Viszont az ilyen szabályozás nélkül előfordulhat, hogy a hírfolyam egy óriási, zavaró (és feltűnő) reklámfelületté változik.
Ezt pedig a Facebook nyilván nem akarja, hiszen a felhasználói élményt csökkentené.
Főleg, ha a hírfolyam 20%-a tényleg hirdetés lesz.
Más kérdés, hogy a finomabb, ügyesebb, bejegyzés alapú hirdetések jó eséllyel kevesebb negatív visszajelzést jelentenek a hirdetőnek a hírfolyamban, ami azt is jelenti, hogy nem fog (jelentősen) romlani az oldal minősége a hirdetésnek „köszönhetően”.
Ti mit gondoltok a változásról?
Örülünk, vagy nem?