A Facebookon post alapú hirdetések, mint például a promote post nagyon hatékonyak.
Rajongó szerzésben, konverzióban, aktivizálásban nagyon szép eredményeket tudnak hozni.
De lehet, hogy mindezek az előnyök mellett ártanak is?
Erről írt egy cikket az Allfacebook, amiből kiemeltem néhány fontos gondolatot.
Post alapú hirdetés alapok
A promote post illetve bizonyos bejegyzés alapú hirdetések lényege, hogy a hírfolyamba jelenjenek meg, ott, ahol az ember az ismerősei bejegyzéseit olvassa. Ez adja ennek a hirdetésnek az erejét
Így ott látja a felhasználó a hirdetéseket, ahol azoknak az oldalaknak, csoportoknak, eseményeknek a bejegyzéseivel is találkozik, amikre (előzetesen) feliratkozott valamilyen módon korábban.
Tehát egy olyan helyen fog reklámot kapni, ahol alap esetben csak olyan üzenetek jelennek meg, amiket ő korábban kért önkéntesen egy like gomb megnyomással, egy eseményhez csatlakozással vagy egy ismerősnek jelöléssel.
Viszont a promote posztok segítségével képesek vagyunk olyan embereknek a hírfolyamában is megjelenni, akik nem rajongói az oldalunknak, akik nem lájkoltak minket, nem kértek tőlünk üzeneteket.
Ők pedig nem biztos, hogy észreveszik, hogy hirdetéssel van dolguk. Ennek ellenére vagy éppen pont ezért, zavarhatja őket egy olyan tartalom, amit nem kértek korábban önkéntesen.
Vagyis a bejegyzésen alapuló hirdetési megoldás már elmegy a spam irányába.
Algoritmus változás: le a spamekkel!
A Facebook szeptemberben változtatott az algoritmusán
Sokkal erősebben figyelembe veszi a spamnek jelentést, mint korábban.
A felhasználók pedig elvileg egyszerűen tudnak elrejteni vagy spam-nek jelölni egy-egy posztot. Kíváncsi lennék, hogy ténylegesen mennyien teszik meg, de a lehetőség ott van minden egyes bejegyzésnél csak egy kattintásnyira.
Ha egy posztot valaki spamnek jelöl, ennek több következménye lehet.
Egyrészről ha egy oldal üzeneteit én gyakran elrejtem vagy spamnek jelölöm, akkor az én hírfolyamomból gyorsan kikopik az oldal kommunikációja.
Másrészt az oldal aktuális üzenete is kevesebbszer fog megjelenni új embereknél, ha éppen sokan jelölték spamnek vagy rejtették el.
Ez a hirdetésekkel azért lehet összefüggésbe, mert ha mi gyakran futtatunk olyan bejegyzés alapú hirdetéseket, amik nem jól vannak célozva, akkor azok közül, akik nem igazán a célcsoportunk, sokan jelölhetik spamnek azt a bejegyzést. Ami viszont az oldal általános megítélésén is ront, tehát másoknál is kevesebbszer fog megjelenni az oldal kommunikációja a hírfolyamban (ingyen).
Ez pedig ördögi kör: hirdetünk, sokan jelölik spamnek, kevesebbet jelennek meg a bejegyzéseink, megint hirdetünk, sokan jelölik spamnek…
Megoldás: ésszel hirdessünk!
1. Ha használjuk a bejegyzés alapú hirdetéseket, mindenképpen fontos, hogy jól célozzunk.
A promote post-ot talán csak a rajongóknak érdemes futtatni, szűkebb célzással.
2. Az egyszerű promote poszt helyett érdemesebb lehet a power editorban létrehozni a bejegyzés alapú hirdetést a hírfolyamra célozva, és beállítani, hogy milyen oldalak rajongóira célozzuk azokat.
Így össze tudjuk hangolni a bejegyzéseinket a témára fogékony célcsoporttal.
3. Ellenőrizzük a statisztikában, hogy a bejegyzésekre mennyi negatív visszajelzés érkezett, és ezt a tapasztalatot is használjuk fel a későbbi kommunikációban!
A gondolatmenet logikus, egyetlen egy kérdés van bennem, vajon mennyien nyomják meg a bejegyzéseknél a spamnek jelölés vagy az elrejtés gombot?
Te szoktál ilyet csinálni?