Facebook like, meosztás vagy hozzászólás?

Melyik vírusosabb? Like, hozzászólás vagy megosztás?

Facebook like, meosztás vagy hozzászólás?
A mérés mást mutat, mint a tipp…

A Facebook csak korlátozottan vírusos, ezt megbeszéltük a korábbi cikkben.
Viszont pont emiatt még fontosabb, hogy ezt a korlátozott vírusos terjedést hogyan tudod fokozni?

Vajon milyen rajongói reakciókkal érsz el több embert a Facebookon?
Mi a jobb?
Ha a rajongóid lájkolnak, hozzászólnak vagy megosztják a bejegyzésedet?

Ezt lehet sejteni ha rendszeresen ellenőrzöd a statisztikád, de próbáltam egy kicsit „tudományosabb” alapon vizsgálódni. Ezért kigyűjtöttem az utóbbi néhány nap kommunikációjából egy táblázatba 12 Facebook oldalról 100 olyan bejegyzést (véletlen a 100), ahol a virality érték minimum 1% volt.

A virulens erő

Készítettem egy arányszámot, mégpedig a virális elérést elosztottam a talking about this számmal.
Így kiderült, hogy egy ember reakcióira átlagosan mennyi virális eredményt hozott. Nevezzük ezt innentől egy ember reakcióinak virulens erejének.
(tisztára mint egy szerepjáték. 🙂 )

Utána pedig megnéztem, hogy mi jellemző azokra a bejegyzésekre, ahol a legjobb volt ez az arány, vagyis ahol egy reakcióra (lájk, hozzászólás, megosztás) átlagosan a legtöbb virális elérés jutott, vagyis így következtetni lehet arra, hogy a lájknak, a hozzászólásnak vagy a megosztásnak van nagyobb virulens ereje.

Az eredmény, ami a mérésből kijött engem alapvetően meglepett.

Az adatok alapján ugyanis nem a megosztás juttatja el a legtöbb emberhez a bejegyzést virulensen, pedig szerintem ez lenne a logikus.
Azonban a bejegyzések vizsgálatából kiderült, hogy azok a bejegyzéseknek volt a legnagyobb a virulens ereje, ahol a lájkok száma volt a legnagyobb.
Például volt olyan vizsgált bejegyzés, amelyiket 56 ember osztott meg de csak néhány ember lájkolt, a talking about this / virális elérés arány (a virulens erő) még is csak 1.3 volt, más hasonló bejegyzésnél, ahol a beérkezett lájkok száma 58 volt, a megosztások száma viszont minimális, a virális elérés 10.9 lett.
Vagyis egy ember aki megnyomta a lájkot 10.9 másik emberhez juttatta el a bejegyzésünket.

Hogyan használd a „virulens erőt”?

Ezt tulajdonképpen nagyon egyszerű.
Ha ír sz egy bejegyzést a Facebookra, az, hogy mivel fejezed be, alapvetően befolyásolja, hogy milyen reakciók érkeznek.
Ha azt írod az utolsó fél mondatban, hogy „hogy tetszik?” vagy „nyomj egy lájkot, ha tetszik!”, akkor az emberek lájkot fognak nyomni.
Ha azt írod, hogy „oszd meg, hogy a barátaid is értesüljenek róla”, akkor megosztani fognak többen, ha pedig úgy fejezed be, hogy „írd meg a véleményed”, akkor több hozzászólás érkezik.

Viszont a mérések alapján ha több emberhez akarsz eljutni, akkor lájkot kell kérni egyértelműen.

A megosztásnál többet ér a like, ha a virális terjedés a cél. De persze ez nem minden...
A megosztásnál többet ér a like, ha a virális terjedés a cél. De persze ez nem minden…

De a lájk mégsem elég…

Viszont nem csak az a lényeg, hogy mennyi emberhez jutsz el virálisan.
Az Edge Rank szempontjából az a szerencsésebb, ha valaki megosztja a bejegyzésed, vagy ha hozzászól, hiszen akkor erősebb lesz benne a kötődés az oldaladhoz, nagyobb az esélye, hogy később is megjelenik nála az üzeneted.

Vagyis nem feltétlenül jó, ha ezentúl minden bejegyzésedre csak és kizárólag lájkok érkeznek, hiszen így sok emberhez jutsz el egyszer-egyszer, de a törzsolvasóid vonzódása az oldaladhoz (az Edge Rank logikája szerint) csökken.

Ami tehát a fontos: továbbra is használd a bejegyzéseidben mindegyik célt! Írj változatosan, kommunikálj fordulatosan, de fontos, hogy tudd, melyik reakciónak milyen rövid és hosszú távú hatása lehet!

Persze nem egyedül a reakcióknak van hatása a vírusos terjedésre, hiszen van olyan bejegyzés típus, ami önmagában a vírusos terjedésre van kárhoztatva, de erről majd egy következő cikkben.

Addig is, Neked mi a tapasztalatod a különböző reakció típusokkal? A Te méréseid mit mutatnak?
Írd meg a hozzászólások között!

… és ha már itt tartunk, ne felsjtsd el megnyomni a lájk gombot sem! 😉

 

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük