Facebook poszt mutatás a hírekben

Mutatás a Hírekben: a félreértett Facebook funkció

Facebook poszt mutatás a hírekben
Biztos, hogy ettől mutatni fogja?

Kapcsold be a „mutatás a hírekben” opciót a Like gombnál, és minden bejegyzésünket látni fogod ezentúl!

Te is kaptál ilyen üzenetet?
Esetleg az is előfordulhat, hogy Te is megosztottál egy ilyen üzenetet?

Nem csodálom, ez ugyanis jól hangzik a Facebook 16%-os „fenyegetése” után (átlagosan ennyi rajongó látja egy oldal bejegyzésit heti szinten), azonban van egy rossz hírem:
ez így nem igaz.

Ez az opció ugyanis nem arra van, hogy egy Facebook felhasználó bekapcsolhatja, hogy melyik oldal (vagy ismerőse) üzeneteit akarja látni mindenképpen.
Ez azért van, hogy így kikapcsolhatja az ember azokat, akiknek az üzeneteit semmiképpen nem akarják látni.
Vagyis ha van olyan ismerősöd, akivel jó virtuálisan jóba lenni, de nem vagy kíváncsi az üzeneteire, akkor ezt a gombot megnyomod, és nem jönnek az üzenetek.
Vagy ha van olyan Facebook oldal, amit illik lájkolni, de egyébként nem érdekel, kapcsold ki ezt a pipát, és többet nem jönnek az üzenetek.

Fordítva sajnos nem megy.
Hiába van bepipálva, hogy Te mindenképpen látni akarod a kiválasztott oldal üzeneteit, ez nem garancia.
Azt, hogy egy oldaltól mennyi és milyen üzenetet látnak a rajongók, azt a Facebook dönti el.

A Facebook döntésénak alapja az Edge Rank

A Facebook egy úgynevezett Edge Rank algoritmust használ annak eldöntésére, hogy ki kinek az üzeneteit látja a hírfolyamban.
Az EdgeRank három fő összetevője a következő:

vonzódás: ez azt határozza meg, hogy a poszt írója és olvasója milyen kapcsolatban van egymással.
Ha gyakran lájkolod egy Facebook oldal bejegyzéseit, akkor az affinitás erős.
Ha gyakran szólsz hozzá egy ismerősöd bejegyzéseihez, szintén erős az affinitás kettőtök között.

súlyozás: ez az elem azt mutatja meg, hogy a posztokra adott reakciók mik voltak. A különböző reakciók (megosztás, hozzászólás, lájkolás, kattintás) más súllyal esnek latba. A legerősebb a megosztás, a leggyengébb a kattintás.
Egyébként a poszt típusoknak is eltérő a súlyozása. A sima szöveges bejegyzése a leggyengébb, a videó a legerősebb.

idő: minél frissebb a bejegyzés, ez a faktor annál nagyobb.

A Facebook Edge Rank algoritmus
A Facebook Edge Rank algoritmus

Az Edge Rank alapvetően úgy áll össze, hogy ezt a három elemet összeszorozza a Facebook, és ennek alapján eldönti, hogy egy adott poszt megjelenik-e egy embernél vagy nem.

Bár az Edge Rank egy titkos képlet, a főbb összetevői ezek.
Ez a három elem ami elsősorban meghatározza például, hogy egy oldal posztja meg fog-e jelenni az oldal rajongójánál.

Vagyis az, hogy be van kapcsolva, hogy jelenjen meg a hírfolyamban az összes bejegyzés, az nem garantál semmit.
Persze ártani nem árt, de sajnos nem segít annyit, amennyit szeretnénk.

Mi segíthet a több megjelenésben?

Erre két megoldás van, bár egyik sem tökéletes:

  • promoted post
  • érdeklődési körök (interest lists)

A promoted postot nem akarom ragozni, itt tudtok olvasni róla, illetve találtok egy videót is a linken a beállításról.
A dolog hátránya nyilvánvaló: a több megjelenésért fizetni kell, ráadásul így sem biztos, hogy mindenkit elérsz.
(Az eddig tapasztalataink alapján biztos, hogy nem érsz el mindenkit)

Az érdeklődési körök már jobbak lehetnek.
Ezek jók arra, hogy ha fel vagy iratkozva egy érdeklődési körre, és kiválasztod a kör nevét a Facebook főoldalad bal oldali menüjében, akkor minden oldal üzenet meg fog itt jelenni.
Ráadásul az érdeklődési kör posztjai „kötegelve” megjelennek néha a hírfolyamban.

Ahhoz, hogy az érdeklődési körben rejlő lehetőséget ki tudd használni a következőket kell tenned:

  • hozz létre egy érdeklődési kört magánszemélyként,
  • adj hozzá egy vagy több Facebook oldalt vagy olyan Facebook felhasználókat, akikre fel lehet iratkozni,
  • oszd meg az érdeklődési kört bejegyzésekben, és győzd meg a rajongóidat, hogy iratkozzanak fel rá.
  • szoktasd hozzá a rajongókat, hogy nézzék meg az érdeklődési kört néha, ne csak a hírfolyamot

Nem egyszerű tudom, de vagy ez, vagy a promoted post.
Ahogy mondtam, a „mutasd a hírfolyamban” link csak egy placebó: nem árt, ha be van kapcsolva, de nem biztos, hogy használ.

Neked milyen tipped van még arra, hogy több rajongóhoz érj el az oldaladdal?
Írd le a bejegyzések között, ezt a cikket pedig lájkold és oszd meg légyszíves, hogy az oldal gazdák értesüljenek erről a mutatás a hírekben félreértésről!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük