Csupán 5 nap van vissza a Legszebb Magyar Timeline verseny nevezési időszakából, és mi mindennap izgatottan nézzük, hogy kik az új nevezettek. Most még mi dolgozunk sokat, aztán ti jöttök, hogy megszavazzátok melyik magyar idővonal a legszebb. Addig is, még hétfőig tudjátok pályázni kedvenc, igazán jónak tartott Facebook oldalatokat.
Mai cikkünkben a személyes oldalakat vizsgáljuk meg jobban. A személyes oldalak egy kicsit eltérnek a vállalatok, civil szervezetek oldalaitól abból a szempontból, hogy sokkal jobban köthetőek egy személyhez, és mi emberek rettentően kíváncsiak tudunk lenni, szeretünk mindent tudni a másikról. Nem hiába, a Story vagy a Best sem a Spar-ról írja cikkeit.
A köz mindenre éhes igényeit kiszolgálva a hivatalos személyes oldalt üzemeltetőknek talán még jobban oda kell figyelni Timeline oldalukra, mert személyes megítélésük nagyban múlik az idővonal használhatóságán, és a feltöltött tartalmon. Mi az amivel elérik a rajongói szám növekedését? Hogyan bírják rá a felhasználókat a hozzászólásra és megosztásra? Hogyan lehet Dukai Reginának több, mint 76.000 rajongója? Nézzük, mit tanulhatunk tőlük.
Ki üzemelteti az oldalt?
- Maga a „személy”, mint Dukai Regina vagy Frei Tamás. Az Ő posztjaik alapján úgy tűnik, hogy saját maguk írják és töltik fel őket, Regina rengeteg állapotfrissítést tölt fel,például arról is, hogy éppen mit főz, ezzel a rajongók közel érezhetik őt magukhoz, úgy fordul feléjük, mintha egy barátnő lenne. Eredmény: több száz like és rengeteg hozzászólás, és persze a megosztások…
- A „Hivatal”, vagyis az oldal felvállaltan üzemeltetővel dolgozik, mint Molnár Ferenc Caramel idővonala esetén.
Mi legyen a tartalom?
- Saját témák: Frei Tamás remekül használja a kiemelt posztokat írásai megosztására, mert így az olvasó úgy érezheti, szinte már „valódi cikket” olvas, Janicsák Vecánál pedig koncert helyszínek, események a jellemzőek.
- Személyes tartalom: ezalatt azt értjük, amit Regina csinál kiválóan, hogy közelebb viszi magát a rajongókhoz, megosztja velük az élete részleteit, mit csinált/vett/látott/hallott/ stb.
A fanok ennek rettentően tudnak örülni láthatjátok a like-ok számát… Frei ugyanígy megosztja a közösséggel, hogy hol járt és ott mit látott, például mi történt a Monacoi tenisz versenyen. - Hírek, közérdekű információk: Janicsák Veca oldala tele van a róluk szóló infókkal, mikor hol láthatjuk az őket, és ha lemaradtunk volna valamiről, akkor utólag hol érjük el a tartalmat. A mérföldkövekért dicséret, klipek, cd-k megjelenésére használják fel!
Persze a személyes oldalaknál is találunk szabálytalanságokat vagy éppen ki nem használt lehetőségeket.
Nekik talán még fontosabb ezekre figyelni.
Egyedi URL
Ahhoz, hogy az oldalunk szabályos legyen, fontos, hogy az URL-ben a facebook.hu-után egyedi nevet írjunk. Ilyet láthattok Wolf Katinál, de azt is megnézhetitek, hogy milyen amikor nem egyedi az URL, például Dukai Reginánál.
Szabályos borítókép!
A személyes oldalak a magas rajongói szám miatt kifejezetten nagy figyelmet kapnakl, ezért kifejezetten figyelni kell a szabályok betartására. Ha úgy gondolod, hogy nem tudsz még mindent a Facebook alapvető szabályairól, akkor itt olvashatsz róluk. Rossz példát nem akarunk mutatni (a szemfülesek úgy is észre veszik kiről van szó 😉 ), jó példának nézzétek meg Janicsák Veca idővonalának borítóképét.
Szabályos alkalmazások…
Ha már a szabályoknál tartunk, megjegyzünk egy fontos információt: bármilyen promóciót CSAK küldő alkalmazás segítségével lehet lefolytatni. További infó a promóciók szabályairól itt!
Névjegy
Alapvető információk, ha esetleg valaki nem tudná, hogy melyik közszereplő oldalát nézi. Viccesre is vehetitek, mit Kiss Ádám.
Alkalmazások?
Attól, hogy egy Facebook oldal egy személyről szól, érdemes kihasználni a marketing lehetőségeket például az alkalmazás dobozokat. Események, hírlevelek, videók, turné állomások, és persze a fényképek…. jó példa: Janicsák Veca „hallgasd meg most” alkalmazása illetve Kiss Ádám „Szütyiő” doboza!
Fényképek!
-Ha a rajongó valóban rajong, akkor mindent akar példaképéről, főleg fényképet. Ráadásul sokat.
Nézzétek meg hogyan csinálják az említett közszereplők! Tudják, hogy nem szabad a fanokat elhanyagolni.
És a lényeg talán valóban ebben az utolsó megjegyzésben volt. Ne hagyjátok magukra rajongóitokat, mert megtörténhet, hogy akkor másért fognak rajongani. Persze a követhetetlenül sok poszt sem vezet eredményre, de érdemes őket személyes tartalommal ellátni, hogy valódi elköteleződést érhessünk el náluk. Ha pedig a bokros sztár teendőitek mellett erre nem jutna idő, bízzátok profikra. Megéri a befektetés.
Nektek melyik közszereplő Facebook szereplése tetszik a legjobban? Van esetleg olyan, aki szerintetek jó, de kimaradt a listából? Itt nevezhetitek!