Tudni szeretnéd, hogy miként tűnhetsz ki tartalmaddal a nagy poszt rengetegből?
Kíváncsi vagy miként érthetnéd meg, hogy mi az oka annak, hogy a közönséged megoszt valamilyen tartalmat, vagy nem?
A Social Media Examiner oldalán találtunk erre vonatkozóan egy ugyan hosszú, de nagyon érdekes cikket, melyet kicsit lerövidítve most ti is elolvashattok.
Olvasd tovább tehát a cikkünket, hogy még többet tudj meg a megosztás tudományáról, és tudd meg azt a 9 hibát, amit ha elkövetsz, a rajongóid biztos nem osztják meg a tartalmadat!
1. A fogyasztóid nem bíznak benned!
Kezdjük egyszerűen! Az emberek nem fogják megosztani a tartalmadat, ha nem találnak téged, vagy a tartalmadat hitelesnek.
A 2011-es Edelman Bizalom Barométer kutatás kimutatta, hogy világszerte az embereknek csupán 56%-a bízik a cégekben és abban, amit ők csinálnak.
Jó tanács: Guy Kawasaki szerint a bizalom építés első lépése az, hogy légy bizakodó, légy becsületes, kezdeményezz nyílt beszélgetéseket és ne félj a negatív kritikától sem.
2. A fogyasztóid nem törődnek a márkáddal!
Fájdalmas ugyan, de a vásárlóidnak, ügyfeleidnek rövid a memóriája. Azt nézik, hogy „legutóbb mit tettél értük”.
Mihelyst az ajánlatod nem tartalmaz értékes információt, valamilyen jó üzleti lehetőséget, vagy hasznos tapasztalatot, a rajongóid más cég után fognak nézni, ahol mindezt megkaphatják.
Jó tanács: Határozd meg, hogy milyen értéket vár el tőled a közönséged és add meg nekik azt, hogy valóban felülmúld az elvárásaikat.
3. Unalmasak a posztjaid
Ne légy unalmas! Az emberek sokkal jobban szeretik azokat a posztokat, amik érdekesek, viccesek!
Nézd meg például a Volkswagen reklámját, amivel nem csak díjat nyertek Cannes-ban, hanem közel 40 millió nézőt is, míg a korábbi, hagyományos reklámfilmjeiket a legjobb esetben is csak 1 millióan nézték meg.
Jó tanács: Az emberek szeretik a humort, a viccet, a jó poénokat. Üljetek össze céged kreatív tagjaival és vigyetek humort a posztjaitokba.
4. Az emberek többet foglalkoznak valamilyen fontos üggyel, mint egy márkával!
A New York Times kutatásai szerint az emberek szívesebben osztanak meg olyan tartalmakat, amik valamilyen érzelmet váltanak ki belőlük. Szeretik megálmodni annak a módját, hogy miként segíthetnek a kedvenc ügyükért.
Ha nincs semmilyen humanitárius ügy, amit cégedhez kapcsolhatnak, akkor idővel az emberek elkezdenek más cégek, vagy márkák iránt érdeklődni!
Jó tanács: Mutasd meg az emberi oldaladat! Mutasd meg az embereknek, milyen ügy mozgat meg téged, és adj nekik lehetőséget, hogy segítsenek elterjeszteni azt a világon!
5. Az emberek azért osztanak meg tartalmakat, hogy kapcsolatot építsenek másokkal
Mivel alapvetően társas lények vagyunk ezért szükségünk van rá, hogy tagjai legyünk valamilyen közösségnek! Éppen ezért a márkád, céged oldalának képesnek kell lennie arra, hogy egy olyan felületet biztosítson, ahol az emberek közösséget alkothatnak!
Jó tanács: Értékeld a posztjaidat és kérdezd meg az embereket, hogy miért osztanák meg a barátaikkal.
6. Az emberek megerősítést keresnek!
Az emberek mások előtt megpróbálnak hiteles képet kialakítani magukról, és szeretnek szakértőnek tűnni a hozzájuk passzoló területeken. Mindezt pedig könnyen megvalósíthatják a közösségi oldalak nyújtotta felületeken való tartalmak megosztásával.
Jó tanács: Rajongóidnak biztosíts hozzáférést olyan tartalmakhoz, amik lehetővé teszik, hogy jobb képben tűnjenek fel a barátaik szemében. Kérdezd meg a rajongóidat, hogy mit akarnak tudni!
7. Az emberek az információ kezelése végett osztják meg az információt!
Biztos te is mondtad már: „Csak hangosan gondolkodtam” Manapság az emberek a közösségi médián keresztül gondolkodhatnak hangosan.
Jó tanács: A tartalmad megosztását arra is használhatják az emberek, hogy kikristályosítsák a saját gondolataikat. Éppen ezért gondoskodj róla, hogy olyan tartalmakat is adj nekik, amin elgondolkodnak a rajongóid, posztolás után pedig mindig kérd ki a véleményüket!
8. Félreértetted a közönséged
Ha már egy ideje marketinges körökben mozogsz, biztosan érteni fogod a „marketing személyiség” elméletet, ami legalább 20 éve létezik, és abban segíts, hogy megértsd fogyasztóidat, hogy részletes képet tudj kialakítani az ideális fogyasztódról.
Jó tanács: Gondold végig a posztolási stratégiádat mindegyik felületen, és tud meg kik azok, akiket valószínűleg elérsz.
9. Az emberek sokkal személyesebbek emailben
A kutatásból az is kiderült, hogy az emberek nem hagytak fel az „emailezéssel”. Sőt, a válaszadók leggyakrabban emailt küldenek és figyelembe veszik azt, hogy az egy sokkal személyesebb felület. Azt is megtudtuk a kutatásból, hogy az embereknek sokkal magasabbak az elvárásaik az emailen keresztül érkező válaszokkal szemben.
Jót tanács: Ne felejtsd el egységbe rendezni a levelezési stratégiád a közösségi médiában való kommunikációddal.
Zárásként néhány gondolat
Talán az egyik legfontosabb szabály, amit sosem szabad figyelmen kívül hagyni, amikor tartalma írsz, hogy törekedj az egyszerűségre. A Rövidebb posztokat (Facebookon 80 karakter) ugyanis 27%-kal gyakrabban osztják meg.
A posztokban legyen valamilyen sürgető tényező. Adj okot az embereknek, hogy azonnal döntsenek. Ha ugyanis nem cselekednek azonnal, lehet, hogy később sem fognak.
Végül, emlékezz rá, hogy a tartalmad megosztása csak az első lépés. Ez egy hosszabb stratégia része, hogy lojális követőket szerezz.
Neked mi véleményed? Mit tapasztaltál a posztokkal és a tartalmaid megosztásával kapcsolatban? Van esetleg valamilyen bevált módszered?
Ha tetszett a cikk, akkor nyomj egy lájkot, vagy adj egy +1-et.