Mi lehet a célod a közösségi marketingben?

Célok a közösségi médiában

Mi lehet a célod a közösségi marketingben?
Mi lehet a célod a közösségi marketingben?

Iránytű nélkül elveszhet a hajód!
Ha nem navigálod megfelelő irányba a marketing tevékenységedet, csupán az idődet vesztegeted és bizony könnyen mellékvágányra kerülhetsz a Facebook, a YouTube és a Twitter világában. Éppen ezért, kivétel nélkül, minden cégnek először meg kell ismernie a céljait! Ebben segít a Socialfresh cikke.

Abban ugye megállapodhatunk, hogy a minél több rajongó és a lájk önmagában nem lehet cél? De akkor mi?

Célok két típusa

Két cél mentén indulhat el a céged, hogy helye legyen a közösségi médiában. Egyrészt a navigációs célok, másrészt desztinációs célok mentén.
A navigációs célod nem más, mint a válasz a következő kérdésre: „Hogyan segíthet a Közösségi Média az én cégemnek?
A desztinációs célok pedig azok a valós eredmények, amiket a stratégiádnak köszönhetően elérhetsz.

Hogyan kapcsolódik össze ez a két cél?

A navigációs célok fognak elvezetni a desztinációs céljaidhoz.
Válaszolj most Te is a fenti kérdésre! Akár így:
„A Közösségi Média abban fog segíteni, hogy egyre több látogató érkezzen a weboldalamra!”
A desztinációs célod pedig itt igazából az, hogy még több terméket adj el, és minél több pénzt keress. Nyilván, ha növeled weboldalad látogatottságát  a potenciális látogatókkal, azzal növelheted az eladásokat és a bevételeidet is!

1. Desztinációs célok

A Desztinációs cél az, hogy a valódi eredményeid javuljanak. Például:

  1. Bevételek növekedése
  2. Költségek csökkentése
  3. Márkaértéked növekedjen

A fentiek tehát a desztinációs céljaid. Ezek azok, amik a főnöködet, vagy a könyvelődet érdekelni fogják. Ahhoz, hogy a fent leírtakat elérd, természetesen kell egy stratégia. Szükséged lesz egy olyan világos pontra a horizonton, ami felé elindulhatsz.

2. Navigációs célok

Ahhoz, hogy a Desztinációs célodat elérd szükséged van tehát stratégiára, aminek részei azok a navigációs célok, amiket ki kell tűznöd.
Például a következők:

  • Válaszolj gyorsabban az ügyfélszolgálati kérdésekre, panaszokra.
  • Építs erőteljesebb online közösséget
  • Több forgalmat irányíts a webáruházadba.
  • Keress és használj véleményvezéreket a kommunikációdban
  • Építs nagy rajongói tábor a Facebookon, ami segíthet egy-egy jövőbeni kampány el, illetve beindításában.
  • Erősítsd a kapcsolatodat a bloggerekkel, így jól tudod támogatni a PR-t
  • Használj LinkedIn-t a jobb HR eredmények érdekében.
  • Sikeresebb képzésekhez használj Wikipedia-t és YouTube-ot.
  • Hozz létre egy kreatív és szórakoztató blogot, ami oda vonzza és fenntartja az érdekeltek figyelmét.

A fenti célok egyértelmű irányt mutatnak majd azzal kapcsolatban, hogy mennyi időt és pénzt fektess a Közösségi Médiába. Ha pedig a navigációs céljaid megvalósulnak, látni fogod az eredményt a desztinációs célokban is, vagyis a folyamat végére több ügyfeled, több bevételed lesz.

Amit leírtunk, az csak néhány egyszerű lépés, amit minden cégnek érdemes megtenni, ha be akar lépni a Közösségi Média világába.

Te elgondolkodtál már a céljaidon? Bele szőtted azokat az online marketing stratégiádba? Írd le véleményedet, tapasztalataidat!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük