Melyik hatásosabb a Tetszik vagy az Ajánlás gomb?

Mi legyen a gombon? Tetszik vagy ajánlás?

Melyik hatásosabb a Tetszik vagy az Ajánlás gomb?
Vajon melyik a hatékonyabb?

A Like gomb beállításainál választhatsz, hogy mi legyen a gomb felirata, tetszik, vagy ajánlás.
Elsőre az ember azt gondolja, hogy tök mindegy, mindegyik valamiféle tetszés nyilvánítás, és mindegyiket ugyanúgy számolja a rendszer.
Azonban ez nem így van.

Ugyanis a Facebookon belül más jelenik meg a link mellett attól függően, hogy mi volt a gombra írva.
Látszólag csak egy apró szó a különbség, de ha utánajárunk, kiderülhet, hogy a weboldal látogatók mennyiségét és minőségét tekintve egyáltalán nem mindegy, hogy melyik gombot használod.

A Goolge Analytics rendszerében nyomon tudjuk követni, hogy melyik látogató honnan jött.
Ha a megfelelően állítjuk be a tetszik gombot, akkor tudjuk például mérni, hogy melyik tetszik gomb mennyi látogatót hozott.

Linkek a Facebookban
Linkek a Facebookon: az egyik Ajánlás a másik pedig Tetszik. Szerinted van különbség?

Ha ugyanis a Tetszik gomb kódjába beilleszted a ref= paramétert, akkor a Google Analytics adatokban szűrhetsz az egyes Tetszik gombok által az oldaladra hozott forgalomban.

Gomb teszt élőben

A mi oldalunkon három tetszik gomb van. Illetve kettő Like és egy ajánlás.
Mindhárom gomb forgalmát leszűrtük a Google Analyticsben, és kiderűlt, hogy a Tetszik gombok más típusú látogatókat hoznak, mint az ajánlás gomb.

Az ugyanis természetesnek tűnik, hogy a legtöbb forgalmat az a Tetszik gomb hozta, amelyik a cikk alatt van, hiszen aki elolvasta, eldönti, hogy tetszik-e neki a cikk. Körülbelül ötször annyi forgalom érkezett éppen ezért a cikk alatti Like gomb hatására.

Az egy kicsit azonban meglepett, hogy az ajánlás gomb, amit csak pár pixel választ el a Tetszik gombtól, még is közel ugyanannyi forgalmat hoz.
Na jó, az alsó tetszik gomb forgalmának 2/3-át hozz kb. az ajánlás gomb.

Ennek alapján azt is gondolhatnánk, hogy ki kéne emelni a tömegből az ajánlás gombot, mert ha így eldugva ekkora forgalmat hoz, akkor milyen jó lesz, ha kiemeljük.
De biztos, hogy megérné?

Ördög a részletekben

Ugyanis a forgalom önmagában kevés. Van itt még pár részlet.
Az ajánlás gomb hatására ugyanis több új látogató jön (a látogatók 90%-a új az ajánlásnál, a tetszik gomboknál ugyanez az arány 75% körül van).
Tehát ez még mindig az ajánlás gombnak egy szavazat.

Melyik látogató, mennyire jó?

Tetszik és ajánlás gomb a Google Analytics statisztikában
Két gomb között nagy a különbség.

A visszafordulások aránya ugyanis az ajánlás gomb hatására érkezőknél a legmagasabb.
Ráadásul az oldalon eltöltött idő is az ajánláson keresztül érkezőknél a legkisebb.

Konkrétan az ajánlás gomb hatására érkező látogatók átlagban 32 másodpercet töltöttek el a blogon, a tetszik gomb hatására érkezők pedig átlagosan, 2 perc 40 másodpercet.

Mit szóltok?
Elég nagy különbségek?

Vannak még érdekességek az adatokban, ezekről még lesz szó, mert van még mit elemezni a témában. (Hiszen nem mindegy például, hogy milyen tipusú cikk mellett nyomják meg azt a gombot, stb.)

Mindenesetre azt javaslom, hogy állítsd be a weboldalad Like gombjához a ref paramétert, még akkor is, ha csak egy Tetszik vagy Ajánlás gomb van, mert így sok hasznos érdekességet meg fogsz tudni a weboldalad látogatóiról és a Facebookból érkező forgalomról.

Ehhez ráadásul nem is kell olyan bonyolult Google Analytics beállításokat elvégezni, mint a Like gomb kattintás mérésekor.

Te tesztelted már a Tetszik gombot?
Milyen tapasztalataid vannak ha igen?

Leave a Reply

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük