Mi történt a magyar Facebook felhasználókkal a koronavírus óta?

Több, mint egy hónapja tart az önkorlátozásokkal és távolságtartással tarkított életünk, ami úgy tűnik, a közösségi média felhasználás növekedésével járt. Legalábbis ezt érzi az ember. De mit mutatnak a számok?

Röviden: szinte minden területen emelkedés, és új izgalmas hirdetés elhelyezési lehetőségek, ahol tömegeket tudunk megszólítani.
(Ha másért nem, ezek miatt is érdemes mélyebben megismerkedni a Facebook hirdetések lehetőségeivel, amire kiváló alkalom új alapozó hirdetési tréningünk a Boost!)

Az első negyedévben szinte az összes Facebook tulajdonolta alkalmazás és rendszer emelkedést könyvelhet el.

A legnagyobbat a Messenger, ennek 4,1%-kal nőtt a felhasználói száma, De a Facebook 3,4%-a sem rossz. Az összes Facebook platformon elérhető magyar felhasználó száma 3,2%-kal nőtt. Ugyanakkor érdemes megjegyezni, hogy a tavaly januári csúcshoz képest még ez is elmarad valamelyest. Ki fog derülni néhány hónap múlva, hogy trendfordulóról van szó, vagy csak ingadozás, esetleg „mérési hiba”. (Ha valakinek vannak pontosabb adatai, bátran írja meg! 😉 )

Egyébként az Instagram stagnálni látszik, de valójában ott csak a kerekítés miatt nem látszik, a 30.000-es felhasználói növekedés.

Ettől függetlenül érdemes megnézni a felületek részleteit.

A Facebook, mint platform még mindig messze a legnagyobb. Az összes platformon elérhető magyar felhasználó közül mindössze 500.000 nincs rajta a nagy kék közösségi hálón.

A Facebook felhasználói száma nem meglepő módon, szinte minden korosztályban nőtt. Néhány helyen 100.000-nél többen használják, mint januárban.

Ha részletesebb bontásban is megnézzük az adatokat látunk pár érdekességet.

Egyrészt a mobil drasztikusan emelkedett, hiszen januárban 5,1 millió ember volt elérhető a Facebookon mobil hirdetéssel, de megfordult az asztali felület csökkenése is, amelyik 2,7 millióról emelkedett 3,1-re.

De szeretném felhívni a figyelmet két dologra: az egyik az, hogy egy ideje már csoportokra is célozhatunk, ráadásul a csoportok feed-jében 4,3 millió embert tudunk elérni. A másik pedig az, hogy a nem olyan régen megnyitott keresés elhelyezésben is elérhető már 1,5 millió felhasználó.

Két dolog érdekes ezekben az adatokban szerintem:

  1. A Facebook saját adatai visszaigazolni látszanak azt, hogy több ember érhető el a rendszerben.
  2. A felhasználókat egyre pontosabban, egyre több felületen tudjuk megszólítani, és még az új elhelyezésekben (csoportok, keresés) is tömegeket tudunk elérni.

Ha másért nem, ezek miatt is érdemes mélyebben megismerkedni a Facebook hirdetések lehetőségeivel, amire kiváló alkalom új alapozó hirdetési tréningünk a Boost. Jelentkezz most! 😉