7 + 1 marketing tipp járvány idejére: a légitársaságoktól a kínai változásokig

Az aktuális helyzetben változtatnunk kel la marketingünkön, ez nem kérdés. Ezzel kapcsolatban pár dolgot és 7+ 1 tippet találsz a videóban vagy a hanganyagban, de a kivonatát a videó alatt is elolvashatod.

A légitársaságoktól a kínai változásokig: 7+1 marketing tipp járvány idejére

Mit tanulhatunk néhány légitársaság válságkezeléséből, és mire számíthatnak a magyar kkv-k a kínai változások alapján?7+1 tipp a videóban, ha pedig kapcsolódó képzéseink érdekelnek:Facebook marketing restart: állítsd növekvő pályára a közösségi marketinged most!https://kozossegikonditerem.hu/facebook-marketing-restart-online-eloadas/GDPR IRÁNYTŰ Tréning: Építs listát hatékonyan és biztonságosan!https://kozossegikonditerem.hu/lista-epites-hatekonyan-biztonsagosan/Facebook-hirdetések Haladó tréning online: fókuszban a Facebook Pixel:https://kozossegikonditerem.hu/facebook-halado-hirdetes-trening/Jelentkezz idejében, mert az online képzések egy részére nagyon korlátozott a hely annak érdekében, hogy igazi, interaktív és gyakorlati tudjon lenni!

Közzétette: Közösségi kalandozások – 2020. április 14., kedd

Képzések és anyagok, amiket a videóban említettem:


A járványhelyzet sok ágazatot sújtott rendkívüli mértékben, de az utazás biztos, hogy a top 3-ban van, szerintem ezt nagyjából mindenki látja. A légitársaságoknak speciális helyzetben vannak például a sok eszközüknek köszönhetően, érdemes éppen ezért megnézni, hogyan reagáltak az adott helyzetre. Egy részük leállította a repülőgépeket, ami gyakorlatilag azt jelenti, hogy kikötötték őket a betonhoz. Amikor majd eljön az újraindulás ideje, a gépeken újra nagy karbantartást kell csinálni, és újra kell engedélyeztetni a gépeket. Ez egy hosszú és drága folyamat.

A légitársaságok közül néhányan azonban más megoldást választottak. Ők nem kötötték le a gépeiket a földhöz, hanem négy naponta repülnek velük egy-egy 10 perces iskolakört.

Így ha menet közben jön valamilyen új igény, azonnali reagálni tudnak. Például ha hirtelen el kell hozni egy csoportot az egyik országból a másikban, vagy ha csomagokat kell számítani, ők készen állnak. Amikor pedig kiadjál a repülési engedélyeket, és megnyílnak a határok, ezek a légitársaságok azonnal indulni tudnak.

Persze nem csak a légitársaságoknak kellett “lehúzni a rolót” az elmúlt hetekben. Elég végigmenni bármelyik tetszőleges utcán, hogy lássuk a bezárt boltok sorát.  Néhányan áttértek – nagyon helyesen – más termékre/szolgáltatásra, vagy éppen kiszállításra.

De a legtöbb cég egyszerűen bezárt. 
Bezárt határozatlan időre.
Leállt az összes folyamata, fejlesztése.

Pedig amint vége a bezárkózásnak, amint szabadon mozoghatnak az emberek, amint lehetőség lesz újra vásárolni, szórakozni, utazni, hatalmas tömegek fognak megjelenni.

Hatalmas tömegek, akik újra felszabadultan vásárolni szeretnének. (Hogy ez milyen lesz, azzal kapcsolatban később majd mutatok egy nagyon megdöbbentő példát.)

De tömegek lesznek a szolgáltatói oldalon is. Akik most bezártak, mind kinyitnak hirtelen, mind el akarnak adni, és mind egy óriási versenyben találják magukat. Vajon ki lesz akkor a jobb helyzetben?

Azok, akik bezártak, és leállították a folyamataikat, vagy azok, akik a háttérben folyamatosan dolgoztak, és fejlődtek? Nyilván a kérdés költői.

Hiszen nem csak akkor lesznek jobb helyzetben a folyamatosan a fejlődésükért dolgozó cégek, amikor elkezd visszaállni a rend, hanem addig is több lehetőségük lesz reagálni a piaci igényekre, akár meddig is tart a bezárkózás.

Azt javaslom, a Te céged ne legyen olyan, amelyik a földhöz köti magát. A marketinged ne legyen lefóliázva, leeresztve. Állj készen, fejlődj, ugorj rá minden lehetőségre!

A következőket javaslom:

0. Adj el most is, készíts aktuális, helyzethez illő ajánlatokat!

(Tudom ez furcsa, de látom a konzultációim során, hogy sokan nem mernek eladni, hiszen hogyan értékesíthetnénk, ha más bajban van? De azt gondolom, ez rossz megközelítés, hiszen hogyan fizetjük ki így a munkatársakat és a beszállítókat? Ingyen szolgáltatásokból nem lehet a gazdaságot működtetni.)

  1. Építs most kapcsolatot a vevőiddel, a potenciális új vevőiddel!
  2. Tartsd a kapcsolatot a korábbi vevőiddel!
  3. Szondázd aktívan és folyamatosan a piacodat!
  4. Dolgozz újranyitási stratégiákon, amiket azonnal be lehet vetni!
  5. Fejleszd a céged, a munkatársaid.
  6. Fejleszd a marketing eszközeid, hogy többet tudj kihozni a rendszereidből most!
  7. Alakíts ki olyan saját és /vagy a fősodortól független marketing megoldásokat, amik olcsóbbak lesznek Neked a nagy zaj ellenére!

Ez persze sok új munkát és feladatot fog segíteni, ezért segítség képpen  összeállítottunk több online előadás és tréning csomagot:

  • Facebook Marketing Restart webinárvium: gyakorlati tippek ahhoz, mit alakíts most át.
  • Boost – alapozó Facebook hirdetési tréning, annak érdekében,

Válaszd ezek közül azt, amelyik a legtöbbet tudja hozzátenni a cégedhez, és fejlődj annak érdekében, hogy most meg tudd alapozni a 2020-as éved hátralevő részét!

És most egy picit tegyük félre az aktuális helyzetet!

Lépjünk előre pár hónapot! Képzeld el, hogy eltörölték az összes szigorítást, mindenki mehet ahova akar.Mit gondolsz, mi fog történni?

Mindenki marad a szobájába? Senki nem fog elmenni moziba, étterembe, szállodába? Nyilván lesz egy része az embereknek, aki kitartó lesz, és még kivár. 

De tömegek fognak az első adódó alkalommal kimenni és vásárolni. Még ha nem engedhetnek meg maguknak mindent, amit szeretnének, az új szabadság érzése felszabadítólat fog hatni rájuk. Át fogunk esni a ló másik oldalára.

Nem, hiszel nekem? Nézd meg, mi történt Kínában! A karanténban töltött hosszú hetek és hónapok után az első szabad hétvégén tömegek árasztották el a szabadtéri parkokat.
Az egyik nemzeti parkot reggel 8-kor le kellett zárni, mert elérték a napi limitet, a 20.000 embert.

Szerintem nálunk is hasonló dolog fog történni. Új vásárlók fognak megjelenni, és persze új eladók is. Kérdés, hogy Te hogyan fogod ezt várni?

Amikor feloldják a korlátozásokat, akkor kezded csak leporolni az íróasztalodat, vagy addig is aktívan készülsz és kutatod a lehetőségeket, és folyamatosan építed a kapcsolatot?

Addig is aktívan keresed a piaci réseket, addig is monitorozod a piacod?

Ha ez utóbbit mellett döntesz, válassz az interaktív tréningeink közül, és add meg az esélyt magadnak arra, hogy jobbá tedd a 2020-as évedet az első adandó alkalommal, amikor lehet!