Legyél-e Elon Musk? avagy: SpaceX vs. #deletefacebook

A hónap (az év?) közösségi média botránya tagadhatatlanul a Cambridge Analytica sztori. Számomra kicsit meglepő ennek az alakulása, mert erről már én is írtam tavaly, legalább is arról a részéről, hogy a Cambride Analytica hogyan használta a Facebook hirdetéseket Trump kampányában.

A helyzet egyik következménye a #deletefacebook kampány, miszerint ideje mindenkinek letörölni a Facebook profilját.
Elon Musk pedig meg is tette.

Szinte egy fogadás részeként törölte a SpaceX és a Tesla oldalát is.

Kérdés, legyél-e Elon Musk, töröld-e a Facebook jelenléted az aktuális (adatvédelmi) divatnak megfelelően?

Azt javaslom, döntsenek a számok!
Nézzük, milyen közösségi média jelenléte van (volt) a SpaceX-nek és a Teslának?

SpaceX:

  • Facebook: 2.65 millió rajongó (volt?)
  • Instagram: 3 millió követő
  • YouTube: 1,68 millió követő
  • Twitter: 6,71 millió követő
  • LinkedIn: 435 ezer követő

Tesla:

  • Facebook: 2,6 millió rajongó (volt?)
  • Instagram: 4,1 millió követő
  • YouTube: 495 ezer követő
  • Twitter: 2,53 millió követő
  • LinkedIn: 1,65 millió követő

Szerintem érthető a felsorolásból, mire szeretnék utalni.
Ha nagyon zavarnak a Facebook körüli botrányok, a Facebook adatkezelése, a Facebook hibái, el lehet hagyni a platformot.
De elsősorban azoknak javasolnám ezt a lépést, akik más platformokon hasonló méretű bázissal rendelkeznek.

Mert letörölni az egyik profilt, ha van még másik 4 ami méretben összevethetőbb, vagy akár nagyobb, az nyilván fájdalmas. De nem olyan óriási áldozat, mintha ez lenne az egyetlen igazi kapcsolat a közösséghez.

Márpedig a legtöbb cégnek a Facebook az elsődleges, ezért mindenkit óvatosságra intenék.

Az meg már csak egy érdekes apróság, hogy az Instagram ugye a Facebook kezében van. Ha ott fent marad a Tesla és a SpaceX, akkor az nem sokban különbözik attól, mintha a Facebookon lenne. Hiszen az adatok egy kézben vannak.
Arra kíváncsi leszek, hogy tényleg törölték az oldalt, vagy csak elrejtették, és pár hónap múlva majd megint aktiválják-e?

Ettől függetlenül mit szóltok a lépéshez? Bátor volt Elon Musk, vagy csak jól érzett rá a korhangulatra, és beáldozott egy oldalt a PR oltárán?

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)