Mi értelme van még a TAT-nak?

Nyilván nem a hajó tatjáról van szó, hanem a Facebook egyik mutatószámáról.
A “talking about this” vagy “people talking about this” értékről, amit magyarul “beszélnek róla”, illetve “emberek, akik beszélnek róla” néven szokás általában fordítani, és alapvetően a Facebook oldalakhoz kötődő aktivitás ról szól.

Régen ezt a Facebook azért vezette be, hogy összehasonlíthatóvá tegye az oldalakat a rajongói számoktól függetlenül is. Azt mutatja meg, hogy egy Facebook oldallal kapcsolatban mennyiember kommunikál publikusan (lájk, említés, poszt reakció, stb.) 7 napon belül.

Ezt a mutatót 2012-ben vezette be a Facebook, de a lájkkal együtt ezt is igyekszik elrejteni. Kérdés, hogyvan-e még értelme ezt használni akár a saját teljesítmény mérésére, akár több oldal összehasonlítására?

Azt gondolom, még mindig van értelme a “TAT”-nak.
Ad valamennyire hasznos információt, mert összehasonlíthatóvá teszi a különböző oldalakat egy bizonyos megközelítés szempontjából.
Persze nem mindegy, milyen célú oldalakat hasonlítunk össze. Hiszen a TAT-ban nem jelenik meg pl. a forgalomterelési képesség, ez pedig sok oldalnál a legfontosabb. De ha a Facebookon belüli aktivitását szeretnénk vizsgálni hasonló célú, hasonló iparágban működő oldal esetén, akkor ez egy jó elem. Persze nem az egyetlen.
Mert az, hogy mennyien beszélnek egy oldalról, alapvetően jó mutató, főleg ha arányba állítjuk a rajongói számmal.

"Ennyien beszélnek róla" érték (PTAT vagy TAT) a Coca Cola Magyarország oldalán. Némiképp zavaró, hogy a a TAT szám a hazai adatokat mutatja, a like szám viszont a globálisat.

“Ennyien beszélnek róla” érték (PTAT vagy TAT) a Coca Cola Magyarország oldalán. Némiképp zavaró, hogy a a TAT szám a hazai adatokat mutatja, a like szám viszont a globálisat.

Ugyanakkor megnehezíti a használatot, hogy nem minden oldalon látható a “talking about this” érték, plusz a globális oldalaknál nehéz az arányt értelmezni, hiszen ott más számot látunk régiónként.
Persze lehet, hogy a kérdés gyorsan akadémikussá válik, mert úgy tűnik, kivezeti a TAT számot a Facebook. Legalább is azokon az oldalakon, ahol a Like helyett már Community fül van, nincs ilyen érték.
Persze így sem kell majd lemondani az aktivitás alapú oldal összehasonlításra, de ehhez külső eszközöket kell hazsnálni.

Ti mit gondoltok? Szoktátok használni még a TAT számot az elemzésekben?

rgadmin
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)