LinkedIn vs. Facebook: HR a közösségi médiában

A médiásokat LinkedIn-en, a pénzügyeseket Facebookon keressük.
Akár ez is lehetne az összegzése annak a kutatásnak amit egy előadásomhoz készítettünk.
De persze nem ilyen egyszerű a helyzet. Nézzük a részleteket!

A SMART 2016 konferencián közösségi média HR-es lehetőségeiről beszéltem.
Milyen módszerekkel lehet toborozni, milyen tapasztalataink vannak, és milyen sikeres kampányokkal találkoztunk már. Ezekről mind látsz információt a preziben a cikk végén.

Az előadás kicsit megkutattuk a Facebook és a LinkedIn hirdetési rendszerét, hogy megnézzük, milyen embereket, melyik közösségi hálózaton lehet elérni.
Erről is van szó a preziben természetesen, de néhány háttér információt még megosztok róla.

Hogyan vizsgáltuk az iparágakat?

A két közösségi hálózat hirdetési rendszereréből kérdeztük le, hogy milyen iparágakban mennyien dolgoznak. Bár egyszerűen hangzik, még sem volt könnyű dolga kollégáimnak.
Egyrészről mások az elnevezések és mások a besorolások. Ráadásul a LinkedIn rendszerében önmagában is sok az átfedés. Ami a hirdetést megkönnyíti, az elemzést nehezíti. 🙂
Éppen ezért jelentősen egységesíteni kellett az adatokat azért, hogy nagyjából értelmezhető eredményt kapjunk. Természetesen ez pontatlansággal járhat, de legalább így már van valami rálátásunk arra, hogy kit, hol érdemes keresni.

Iparágak munkavállalóinak száma a két közösségi hálózatban, a Facebook szerint rendezve.

Iparágak munkavállalóinak száma a két közösségi hálózatban, a Facebook szerint rendezve.

Látható, hogy a két rendszerben jelentősen eltér a különböző iparágak képviselőinek száma és aránya. De ezen felül még pár dolog érdemes végiggondolni. Egyrészt a LinkedIn felhasználók jelentős részénél (kb. 80%) van valamilyen munkahelyre vonatkozó adat. A Facebook esetében ugyanez mindössze 16%. Ha a munkavállaló korú Facebookozókat nézzük, akkor is csak 18%.

Másrészt a munkavállalók jelentős része rejtőzködik, főleg Facebookon. Ennek több oka is lehet:

  • Vannak olyan munkakörök, amiket “ciki” megadni, vagy legalább is nem olyan szívesen vállal fel az ember.
  • Sokakat annyira nem számít a munka kérdése a Facebookon, hogy nem adják meg, vagy irreleváns információlat adnak meg.
  • Van, aki védekezésből nem adja meg, hogy hol és milyen pozícióban dolgozik. Főleg jól keresett szakmák képviselőire, és magas pozíciójú emberekre jellemző ez.

A következő prezentációban találtok még pár számot.

Összefoglalva azt látjuk – nem meglepő módon -, hogy eltérő iparágakban és pozíciókban található embereket másik közösségi hálózaton találunk. Bár a Facebook szinte mindenki fent van, aki online, nem szabad elfelejteni, hogy sokan itt nem szeretik a közvetlenebb megkeresést, de az érdeklődésüket itt is fel lehet kelteni.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)