Facebook, Instagram, LinkedIn, YouTube Magyarországon 2016. márciusban [frissítve]

Az Evolution konferencia kapcsán frissítettem a Facebook és Instagram felhasználókról szóló aktuális számokat, ráadásul a múlt héten kijött egy kutatás a hazai LinkedIn felhasználókról is, szóval itt az ideje, hogy megint foglalkozzunk a témával.

Frissítés 2016.03.11.:
Találtam egy új kutatást a hazai YouTube-bal kapcsolatban, ezzel is kiegészítettem a cikket, hogy egy helyen legyen minden.

Facebook felhasználók száma Magyarországon

A Facebookot 2016 március elején 5.260 millió magyar használja.
A felhasználói szám lassú bár de növekszik, ugyanakkor a dinamikája nem változott. A fiatalok kopnak ki a rendszerből, az idősebbek egyre többen vannak.

Facebook felhasználók 2016 márciusában: szembetűnő, milyen kevesen vannak a 18 alattiak.

Facebook felhasználók 2016 márciusában: szembetűnő, milyen kevesen vannak a 18 alattiak.

facebook-felhasznalo-valtozas-2016-03

Facebook felhasználói összetétel alakulása az utóbbi három évben

facebook-felhasznalo-valtozas-korfa-2016-03

Facebook felhasználók korfájának alakulása az utóbbi három évben.

Instagram felhasználók száma Magyarországon

Az Instagramon túl régi idősoros adatunk még nincs, de azért itt is érzékelhető változás, hiszen tavaly novemberben még csak 550.000 embert tudtunk itt elérni a Facebook szerint, ma már 730.000-et. Ugyanakkor ez nem jelenti valószínűleg azt, hogy ténylegesen ennyivel nőtt volna a felhasználói kör. A bővülés mögött valószínűleg az is ott van, hogy tavaly év végén vezette be a Facebook a hirdetési lehetőséget az Instagramon. Az elején pedig valószínűleg nem vett még mindenkit figyelembe a rendszer. Azt viszont nem tudjuk, ez a folyamat meddig tartott, vagy tart-e még ma is.

Az Instagram a fiatalok közösségi hálózata Magyarországon (is)

Az Instagram a fiatalok közösségi hálózata Magyarországon (is)

LinkedIn felhasználók száma Magyarországon

A LinkedIn hirdetési rendszere szerint ma Magyarországon 659.000 embert lehet elérni.
Ugyanakkor jó tudni, hogy kijött egy részletes kutatás a témában, amelyik 711.000 emberrel számol.
Mivel a másik két rendszernél is a közösségi hálózat saját adatait használtuk, ha összehasonlítunk, azt gondolom itt is a LinkedIn adatait érdemes figyelembe venni.
Ugyanakkor a MediaQ kutatása nagyon sok olyan adatot tartalmaz, amit a LinkedIn nem árul el nekünk, ezért ezt mindenképpen érdemes átnézni.
Íme a diák:

Közösségi média felhasználók

Az előbb említett MediaQ kutatásból származik a következő ábra. Azt gondolom érdemes ezen kicsit elgondolkodni.

Aktiív közösségi média felhasználók a MediaQ kutatása szerint.

Aktiív közösségi média felhasználók a MediaQ kutatása szerint.

A számok némileg eltérnek a közösségi hálózatok saját adataitól, de most talán nem is ez a lényeg, hanem az arányok.
Egyrészt csoda, hogy mennyien gondolnak még magukra, mint Google+ felhasználóra, hiszen a rendszerben alig látni aktivitást.
Másrészt érdekes nekem a YouTube, amit ezek szerint egyre többen használnak tudatosan.
Az egészet pedig érdemes végignézni olyan szempontból is, hogy a MediaQ szerint Magyarországon 5.580.000 ember használja az internetet.

YouTube Magyarországon

Találtam egy kutatást a YouTube hazai használatáról szóló 2015-ös kutatásról.
Nem a legfrissebb, de a teljesség érdekében hasznos.

Bónusz: közösségi média számok és trendek

A végére pedig egy előadás, amiben nem csak felhasználói számokról van szó, hanem más adatokról, és a trendekről is.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)