Dinamikus termékhirdetések a Facebookon

Alig pár hete jelent meg a több termékes hirdetés formátum a Facebookon, máris új megoldásokkal bővült ez a lehetőség.
A legfontosabb, hogy hamarosan nem csak fix hirdetéseket gyárthatunk, megjelenik a dinamikus termék hirdetés, vagyis lehetőségünk lesz remarketing alapján teljesen testreszabott hirdetéseket megjeleníteni az embereknek.

Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy ha nekem van egy webáruházam, amelyikben van 2500 termék, akkor ezek közül a termékek közül azt tudom minden egyes látogatónak megjelentetni egy dinamikus hirdetés segítségével, amit látott a weboldalamon.
Ez a dinamikus termék hirdetés (dynamic product ad).

Hogy kell (majd) dinamikus termékhirdetést létrehozni?

  1. Kell egy Vállalkozáskezelő (Business manager), amiben létre kell hozni termékkatalógusokat (Product catalogs).
  2. A termékkatalógusba meg kell adni termék feedeket. Ezek lehetnek egy szerveren is, ami azért jó, mert ebben az esetben akár időzíteni is lehet, hogy melyik termék mikor álljon rendelkezésre. Manuálisan is fel lehet tölteni termék feed-eket fájl formában.
  3. Frissíteni kell a website audience (remarketing) kódot, hogy belekerüljön a termék azonosítója, mobil alkalmazás esetén pedig Facebook SDK-t és az App events-et kell frissíteni.
  4. Power Editorban (vagy külső fejlesztők alkalmazásaiban) kampány szinten létre kell hozni egy új hirdetés formátumot, aminek a célja “Product Sales Catalog objective” lesz. (Majd meglátjuk, milyen néven fordítja le a magyar csapat.)
  5. A hirdetéssorozatban ki kell választani, hogy melyik termékkatalógust akarjuk használni, ráadásul szűrni is lehet, hogy pl. a teljes termék katalógusból válogasson, vagy csak egy termékkategóriából.
  6. Ki kell választani a célcsoportot is.
  7. A hirdetések szintjén ki kell választani a hirdetési sablont, ami mutathat egy darab hirdetést is, vagy több terméket (a több termékes hirdetéshez hasonlóan)
  8. A végén pedig természetesen meg kell nyomni a feltöltés gombot.

Itt találtok további segítséget a témában.

Izgalmasnak hangzik a dolog, nekünk már megjelent a Termékkatalógus létrehozási lehetőség a Vállalkozáskezelőben, de a “Product Sales Catalog objective” hirdetéstípust még nem kaptuk meg a Power Editorban.
Az új hirdetéstípus indulása február 17, de egyelőre csak a felhasználók 10%-a kapja meg, fokozatosan bővít a Facebook.

Mit szóltok a lehetőséghez?

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)