Facebook hirdetés e-mail marketinggel kombinálva

A különböző csatornák komoly hatással vannak az elért emberekre, amit most a Facebook és a Salesforce egy teszttel is igazolt.
Két héten keresztül tesztelték az egyik amerikai kereskedő adatbázisát 565000 olyan feliratkozóval, akiket a Facebookon is utol tudtak érni hirdetéssel, majd figyelték, hogy az offline vásárlások hogyan alakultak.

Az adatbázist felismertették a Facebookkal, majd megvizsgálták, a különböző csoportok vásárlási hajlandóságát.

Az adatbázist felismertették a Facebookkal, majd megvizsgálták, a különböző csoportok vásárlási hajlandóságát.

Három válogatást készítettek:

  • e-mail megnyitók: azok, akik csak az e-maileket nyitották meg, de nem láttak hirdetéseket
  • hirdetést megtekintők: azok, akik csak Facebook hirdetéseket láttak
  • kombinált: azok, akik hírleveleket is megnyitottak és hirdetéseket is láttak

A kombinált csoportban azt tapasztalták, hogy 22%-kal nőtt a vásárlási hajlandóság. Vagyis akik a hírlevelet is megnyitották és a hirdetést is látták, azok nagyobb arányban vásároltak.
Ráadásul 8 %-kal nőtt a hírlevélre kattintók aránya azoknál, akik a hirdetésit is látták.

Azok, akik hírlevelet is és hirdetést is láttak, nagyobb arányban vásároltak.

Azok, akik hírlevelet is és hirdetést is láttak, nagyobb arányban vásároltak.

Ilyen egyszerű.
Erről szólt a kutatás, ami a gyakorlatban is igazolta nagy mintán azt, hogy a vásárlásokra milyen komoly hatással van az, ha valakit több csatornán keresztül érnek el.

Mit tegyél most?

Hírlevelezni Neked is szabad. A Custom Audience célzást Te is használhatod. Semmi akadálya, hogy Te is növeld a vásárlások számát. Ehhez csupán pár apró lépésre van szükség:

1. Ha van e-mail adatbázisod, és küldesz hírleveleket, akkor a Facebook custom audience (egyéni célközönség) célzását használva, keresd meg őket Facebookon is, és hirdess nekik!

2. Ha nincs e-mail adatbázisod, építs! Akár Facebookon, akár a boltba betérő vásárlók között.

Ilyen egyszerű. 😉

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)