Jobb hirdetéseket szeretne adni a Facebook a felhasználónak

A Facebook aktuális hírfolyam frissítése a hirdetésekről szól.
Pontosabban a hirdetésekkel kapcsolatos visszajelzésekről.

A több, mint 1.5 millió aktív hirdető minden nap sok millió hirdetést jelenit meg a Facebook hírfolyamában. A Facebook célja, hogy a felhasználóknak azok a hirdetések jelenjenek meg, amik igazán relevánsak nekik, hiszen ha ez történik, akkor jó lesz az élmény, nem pedig zavaró.

A hirdetésekkel kapcsolatban mindig volt lehetőségük a felhasználónak az elrejtés opcióhoz nyúlni, ha valami nem tetszett nekik.

A hírfolyamban a hirdetéseknél (és a posztoknál) a jobb felső sarokban található lefele mutató nyílra kattintva tudunk visszajelzést adni. Pl. elrejteni hirdetést.
A hírfolyamban a hirdetéseknél (és a posztoknál) a jobb felső sarokban található lefele mutató nyílra kattintva tudunk visszajelzést adni. Pl. elrejteni hirdetést.

Most ezt az elrejtés funkciót finomította a Facebook. Egyrészt azzal, hogy megkérdezi, miért nem akarjuk látni többet azt a hirdetést. Másrészt azzal, hogy figyeli, ki mennyi hirdetést rejt el.
Aki ugyanis nagyon ritkán akar elrejteni hirdetést, annak az esetében erősebb figyelmeztetésnek veszi a hírfolyam algoritmus ezt a kevesebb alkalmat, mint azoknál, akik gyakran rejtenek el hirdetéseket.

Miután a hirdetéselrejtésre kattintottunk, a Facebook megkérdezi, mi a bajunk az adott hirdetéssel, és ennek alapján finomítja a hirdetés megjelenítését a hírfolyamunkban, és mások hírfolyamában is.
Miután a hirdetéselrejtésre kattintottunk, a Facebook megkérdezi, mi a bajunk az adott hirdetéssel, és ennek alapján finomítja a hirdetés megjelenítését a hírfolyamunkban, és mások hírfolyamában is.

Ami az érdekes az egészben az az, hogy ha valaki elrejt egy hirdetést, akkor az nem csak a saját hírfolyamára lesz hatással, hanem másokéra is. Ha valaki elrejt egy hirdetést, mert azt például támadónak érzi, akkor a hirdetés nem fog többet megjelenni az ő hírfolyamában, de valószínűleg mások hírfolyamában is kevesebbszer.

A lényege a változtatásnak az, hogy a Facebook jobban figyelembe fogja venni a visszajelzéseket a hirdetések megjelenítésében. Hirdetőként ez azt jelenti, hogy (még jobban) oda kell figyelni a minőségi hirdetésre és a megfelelő célzásra.
Ha ugyanis jó embereket célzunk meg a hirdetésekkel és olyan kreatívot (bejegyzést) készítünk, ami érdekes és hasznos a célcsoportnak, akkor minden rendben lesz.
De ha rossz a célcsoport, vagy nem jó kreatív jelenik meg a célcsoportnak, akkor ezentúl lehet, hogy hamarabb fognak kiégni a hirdetéseink, mint eddig.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük