Mennyit változott a Facebook hirdetések ára?

A jobb oldali hirdetés méretek növelése, a csökkenő organikus elérés, az egyre több céges jelenlét logikusan azt jelenti, hogy emelkednek a Facebookon a hirdetési árak.
Legalább is ez az elmélet.

Ráadásul bizonyos esetekben további tényezők is vannak, amik bonyolítják a helyzetet.
Például a Facebook több olyan intézkedést vezetett be a hírfolyamban és a szabályzatban, amivel lájkokat gyűjteni nehezebb. Vagyis drágább.
Ez szintén az elmélet.

De mit jelent ez a gyakorlatban?

Röviden azt mondhatnánk, hogy május és június között a Facebook hirdetések költsége majdnem megduplázódott.

 

De nézzük meg egy kicsit a részleteket!
Kilenc hirdetési fiókban vizsgáltam meg, hogy május utolsó hete és augusztus utolsó hete hogyan változtak a hirdetési költségek.
Az egyszerűség kedvéért csak annyit csináltam, hogy a jelentésekben leszűrtem a következő tételeket:

  • rajongó gyűjtés költsége (Like cost)
  • oldal aktivitás költsége (Cost of Page engagement)
  • poszt aktivitás költsége (Cost of Post engagement)
  • weboldal kattintás költsége (Cost of website click)
  • 1000 ember elérésének költsége (Cost Per 1000 People Reached)

Ha az első négy szempontot néztem, akkor igazából értelmes következtetést nem lehetett levonni, hiszen minden egyes fiókban eltérő célú kampányok futottak a különböző időszakokban. Volt, ahol a weboldal kattintás volt a cél júniusban, augusztusban pedig a bejegyzések kiemelése. Másik fiókban rajongó gyűjtő alkalmazás népszerűsítése történt júniusban, értékesítés támogatás augusztusban.
Ezért oldalanként változott, hogy a két időszakban éppen minek a költsége volt kisebb.
Persze ez teljesen logikus.

Egyébként ha átlagokat nézünk, akkor így alakult:

  • rajongó gyűjtés költsége: 15%-kkal csökkent
  • oldal aktivitás költsége: 187%-kkal nőtt
  • poszt aktivitás költsége: 1200%-kkal nőtt
  • weboldal kattintás költsége: 266%-kkal nőtt

(Az adott időszakban, átlagosan.)

De ahogy mondtam, itt sok haszna nincsen átlagolni, ugyanis annyira eltérőek az egyes esetekben a trendek és a számok, hogy valódi következtetést nehéz levonni. Talán pár szár Facebook hirdetési fiók adataiból már lehetne levonni következtetést.

Egy fokkal érdekesebb azonban az elérés.
Az elérések ugyanis csak azt mutatja meg, hogy 1000 ember elérése mennyibe került, azzal már nem foglalkozik, hogy az az 1000 ember mit csinált. Természetesen az elérésre is hatással van az, hogy az adott cél szerint hogyan teljesített a kampány, de a számítás itt még is sokkal inkább összehasonlítható.

Ez jól látszik a tendenciákból is.
A kilenc vizsgált fiók esetében egyetlen volt, ahol az elérés minimálisan (11%) került kevesebbe, mint korábban. Gyakorlatilag mindenhol drágább volt 1000 ember elérése augusztusban, mint júniusban. Volt ahol közel háromszorosába került.
Ha az átlagot nézzük, akkor pedig azt látjuk, hogy 1000 ember elérése 93%-kkal került többe augusztus utolsó hetében, mint május utolsó hetében.

Ti mit tapasztaltok?
Nálatok is hasonlóak a tendenciák?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük