BRÉKING: nem lehet lájk a promóció feltétele

Ma a Facebook nagyon fontos dolgon változtatott miközben bejelentette a Graph API 2.1-et.
Megtiltotta azt, hogy oldal lájkért cserébe ösztönző elemeket használjunk.

Nem ösztönözheted az embereket közösségi plugin használatára vagy oldal lájkolásra. Ide értve a díjak felajánlását, a kapu alkalmazásokat vagy az olyan alkalmazásokat, amik más tartalmat mutattak az embereknek attól függően, hogy lájkolták-e a Facebook oldalt vagy sem.
De továbbra is ösztönözheted az embereket arra, hogy jelentkezzen be az alkalmazásodba, vagy csekkoljanak be egy helyre ahhoz, hogy részt vegyenek egy nyereményjátékban az alkalmazás Facebook oldalán.
A döntés célja az, hogy minőségi kapcsolatok épüljenek, és a cégek olyan embereket érjenek el, akik fontosak a számukra. Azt szeretnénk elérni, hogy az emberek azért lájkolják az oldalakat, mert kapcsolatba akarnak kerülni a céggel, és hallani szeretnének róla a későbbiekben. Hiszünk benne, hogy ez a frissítés az embereknek és a hirdetőknek is az előnyére válik.

Vagyis eddig egy promóció kezdődhetett így: lájkold az oldalunk, ha nyerni szeretnél, és utána regisztrálj.
Mostantól viszont regisztrációt szabhatunk feltételül, a lájkot maximum kérhetjük vagy felajánlhatjuk, de nem lehet feltétele a promóciónak. A változás gyakorlatilag mától él az új alkalmazásoknál, a régi alkalmazásokat november 5-ig kell frissíteni. De a régi alkalmazások is úgy fognak működni mostantól, mintha mindenki lájkolta volna az oldalt automatikusan, vagyis mindenképpen érdemes frissíteni.

Annyira nem meglepő a változás főleg annak fényében, hogy a Facebook már régóta kicsit az alkalmazások és az erőltetett lájk gyűjtés „ellen van”.
Különösebben nem sajnálom, de biztos, hogy okosabban kell lájkokat gyűjteni.

Ti mit gondoltok róla?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük