Tovább változik a Facebook hirdetési rendszere

Tavasszal jelentősen átalakította a Facebook a hirdetési rendszerét, de a folyamat még nem ért véget.
Szeptember újabb változások jönnek, hamarosan a legfontosabb szint a hirdetéssorozat (Ad Set) lesz, mert itt fogunk tudni beállítani majdnem mindent.

Eddig nagyon sok beállítási lehetőség ( célzás, elhelyezés, stb.) a hirdetés szinten volt, most ezek a hirdetéssorozat szintjére kerültek.
Íme a változások összefoglalása:

Ősztől a hirdetési struktúra tovább változik. Nagyon sok beállítási lehetőség a hirdetéssorozat szintjére kerül.
Ősztől a hirdetési struktúra tovább változik. Nagyon sok beállítási lehetőség a hirdetéssorozat szintjére kerül.

A kampány szint gyakorlatilag nem változik.
Itt állítjuk be a célt, vagyis azt, hogy rajongót akarunk gyűjteni, forgalmat irányítani a weboldalra, stb.

A legnagyobb változás a hirdetéssorozat szintjén van.
Eddig itt csak az időzítés és a költségkeret volt, de ide került a licit, a célzás és az elhelyezés is.
Szerintem ez jó irány, sokkal könnyebb dolgunk lesz.

A hirdetés szinten gyakorlatilag csak a kreatív marad, vagyis itt tudunk tesztelni posztot, linket, videót, vagyis gyakorlatilag mindent, ami az adott (kampány szinten beállított) hirdetési célba belefér.

Az ütemterv

Az átalakítás szeptember elsejével kezdődik, és nagyjából a hónap közepéig mindenki meg fogja kapni az új struktúrát.
Miután valaki megkapja az új felületet, az új kampányoknál már ezt kell használni, de a régi kampányok változatlanok maradnak.
2015 január elsejéig viszont migrálni kell a régi struktúra szerint létrehozott kampányokat az új struktúrába.
A migráláshoz a Facebook segítséget fog adni a rendszeren belül a hirdetés kezelőben és a Power Editorban is.

Az új hirdetési struktúrával kapcsolatos további részleteket itt olvashatsz.

Nekem elsőre nagyon tetszik a változás, úgy tűnik egyszerűbb dolgunk lesz.
Te mit gondolsz?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük