A legerősebb kéz – offline aláírás gyűjtés a Facebookon

Az ausztráliai Duchenne Foundation egy érdekes kampányt készített, aminek az volt a célja, hogy rávegye a kormányát a DMD (egyfajta izomsorvadásos betegség, részeltek itt) betegséggel kapcsolatos kutatásra.

Mivel Ausztráliának nem volt ilyen irányú kutatása, egy petíciót terveztek benyújtani, amihez a Facebook segítségével gyűjtötték az aláírásokat.
A petíció különlegessége az volt, hogy az online gyűjtés ellenére papírra is kerültek az aláírások, ugyanis készült egy kar, tulajdonképpen egy speciális nyomtató, ami egyesével ráírta a neveket a papírra.
A kar egy nyilvános helyre került, így akár élőben is meg lehetett nézni, de egy online streamen is tudta mindenki követni, ahogy bővült a lista.

Ha valaki alá akarta írni a petíciót, el kellett menni egy önálló kampány oldalra, ahol a Facebook connectet használva regisztrált. Ez nem csak azért volt fontos, mert így a rendszer megszerezte a nevét és az e-mail címét, hanem azért is, mert így meg tudták akadályozni azt, hogy valaki többször aláírja a papírt. Vagyis hitelesebb lett a petíció.
A saját nevük aláírását élőben tudták követni az emberek, majd persze meg is tudták osztani a Facebookon azt, hogy ők aláírták a petíciót.

Az eredmények:

  • az emberek 73 %-a engedte, hogy a Facebook alkalmazás posztolja, hogy aláírták a promóciót
  • az oldalon eltöltött idő 2.5 perc volt átlagosan
  • a konverzió 48% volt
  • 6.5 millió megjelenést értek el a Facebookon
  • több, mint 32000 aláírás

Mindezt kb 1.5 hónap alatt.

De az online eredményeknél fontosabb azonban, hogy 24000$ nem várt támogatás is érkezett, plusz kutatások is indultak a témában.

 

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)