A méret a lényeg az online szövegeknél (is ?)

Milyen hosszú legyen az ideális Facebook poszt?
Hány szavas blog bejegyzéseket írjunk, mekkora legyen egy címsor…?
Minden nap előjön a mai optimalizálás centrikus világunkban az, hogy milyen trükkökkel tudunk javítani a kommunikációnk hatékonyságán.

Találtam egy érdekes cikket, ami pont ebben próbál segíteni.
Összegyűjtött több elemzést és ezek alapján mondja meg a tutit.
A lényeget kigyűjtöttem, de érdemes átfutni a teljes anyagot is.

Tehát az ideális méretek:

  • Tweet: 100 karakter
  • Facebook bejegyzés: 40 karakter alatt
  • E-mail tárgy: 28-39 karakter
  • Domain név: 8 karakter
  • Blog bejegyzés: 7 perc / 1600 szó
  • Címsor: 6 szó
  • Google+ címsor: 60 karakter alatt
  • Előadás: 18 perc

Szuperül hangzik, most már mindenki tudja a tutit, igaz?
Azért nem teljesen.

Pár dolgot vegyetek figyelembe:

  • A felmérések zömével angol nyelvű kommunikációt vizsgáltak, így könnyen lehet különbség, vagyis inkább irányadónak használjátok a fenti számokat!
  • Az aggregált adatok sokszor nem adnak teljes képet. Például az ideális Facebook poszt rövid, de nem biztos, hogy a különböző típusoknál ugyanannyi karakter a jó. Egy kép, egy link, vagy egy sima szöveges poszt valószínűleg más méreteket igényel.
  • A hosszok méretezésénél a kontextus, a megfogalmazás, a mondanivaló sokkal fontosabb.
    Rossz poszt lehet rövid is.
    De nézzétek meg a legtöbbet megosztott sztorikat, vagy tanuljatok Nyáry Krisztiántól vagy akár Oravecz Nórától!
    Hol vannak ott 40 karakteres posztok? Talán 4040. Még is százak osztják, lájkolják és kommentelik azokat a Facebook bejegyzéseket.

Tehát biztos, hogy a méret a lényeg?
Írd meg, szerinted hol az igazság! 😉

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük