Tudj meg mindent a célcsoportodról! Jön az Audience Insights

Ugye mindenki találkozott már azzal, hogy vannak olyan cégek, akik nem ismerik a célcsoportjukat?
Ez jellemzően úgy derül ki, hogy ha megkérdezed, kinek jó a termékük vagy a szolgáltatásuk, akkor azt mondják, hogy mindenki.

Ennek hamarosan vége.
Aki Facebookozott, és okosan építette fel a Facebook oldalát, például csak a a valódi vevőinek szóló kommunikációval és kampányokkal, az már eddig is okosabb volt, hiszen a Facebook oldalak statisztikájából nagyon sokmindent ki tudott deríteni, de ezek eddig főleg csak demográfiai adatok voltak. Mostantól azonban mindent tudni fogunk a potenciális vásárlóinkról.

Jön az Audience Insights

Az Audience Insights segítségével három különböző csoportba tartozó felhasználói kört vizsgálhatunk:

  • az összes Facebookozó
  • azok az emberek, akik kapcsolódnak egy oldalunkhoz vagy eseményünkhöz
  • azok az emberek, akik egy általunk létrehozott Custom audience (Egyéni célcsoport, saját közönség) tagjai

Ha kiválasztottuk, kikről szeretnénk többet megtudni, akkor jön a Kánaán: böngészgethetünk azok között az aranyatérő információk között, amik segítségével aztán jobb kampányokat és üzeneteket tudunk készíteni.

A célcsoportunk részletes megismerését segíti az Audience insights
A célcsoportunk részletes megismerését segíti az Audience insights

Érdemes megnézni a Facebook videóját, amelyikben bemutatja, hogy női luxusmárka hogyan tudja használni ezt az eszközt.

Először kiválasztja, melyik városokban vannak boltjai, megadja a nemet és a kort, majd az iskolai végzettséget.
Az eszköz ezek után megmondja azt, hogy a célcsoportja milyen érdeklődési körbe tartozik, melyik oldalakat lájkolja, milyen termékeket vásárol gyakran (!), mennyire szívesen vásárol online, és más sok hasznos információt, amit tudunk használni.

Nagyon jól hangzik, az Egyesült Államok piacára dolgozó marketingesek akár már ma is megkaphatják, a világ többi részének még pár hónapot várni kell.
Attól félek azonban sajnos, hogy a másol, így nálunk is, sokkal kevesebb információ lesz ebben az eszközben.
Ugyanis a jelek szerint az eszköz erősen épít a partner kategóriákra, vagyis azokra az információkra, amiket külsősös cégek együttműködéséből kap a Facebook. Ilyenek például az offline vásárlási adatok. Ez viszont sajnos csak az USA piacán érthető el.
Ettől függetlenül nagyon várom, hogy megkapjuk a rendszert, mert nagyon fontos információkhoz fogunk így hozzáférni.

Ti mit szóltok hozzá?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük