10 Facebook hirdetési rendszer változás

Az utóbbi időben nagy átalakuláson ment át a Facebook hirdetési rendszere. Bár az alap adminisztrációs lehetőségek, mint a fiókok, a számlázás nem változtak, a konkrét hirdetési megoldások annál többet.
Ebben a cikkben összeszedtem a legfontosabb változásokat.

1. Három szintű hirdetés struktúra

A kampányok és a hirdetések közé beékelődött egy hirdetési csoport (Ad Set) szint is, így jobban tudjuk kezelni a hirdetéseket.

A Facebook azt ajánlja, hogy a kampány szinten határozzuk meg a célokat, hirdetés csoport szinten a célzásokat, és egy-egy hirdetési csoportba rakjuk bele a különböző hirdetés típusokat.

Miután a Power Editorban meghatároztuk a kampány célját, a hirdetés szinten nem is tudunk változtatni (egyszerűen).
Miután a Power Editorban meghatároztuk a kampány célját, a hirdetés szinten nem is tudunk változtatni (egyszerűen).

2. A webes felületen is tudunk elhelyezést választani

Eddig csak a Power Editorban (fejlett szerkesztő) tudtuk szétválasztani az elhelyezéseket, most már a webes felületen is el tudjuk dönteni, hogy a jobb oldali hasábban, a hírfolyamban vagy a mobil hírfolyamban jelenjen meg a hirdetésünk.

3. Megszűnőben a sponsored story-k

Bár hivatalosan csak április 9-től nem működnek, az új felületről már hiányzik a sponsored stroy létrehozás lehetősége.

4. Megszűntek az automatikus bejegyzés hirdetések

Kényelmes volt eddig, hiszen csak be kellett kapcsolni, hogy minden bejegyzésünket hirdesse meg automatikusan a Facebook. Most már ilyen opció nincs, nekünk kell kiválasztani, melyik posztunkat akarjuk hirdetni.

Sokak bánatára megszűnnek a Facebook automatikus bejegyzés hirdetések
Sokak bánatára megszűnnek a Facebook automatikus bejegyzés hirdetések. Valljuk be, ettől valószínűleg növekedni fog a hatékonyság, bár meglepő módon a Facebook ezzel a lépéssel a saját zsebe ellen játszik.

5. A demográfiai célzásnál több lehetőségünk van

Bár korábban már megjelent például a végzettség típusa, de csak az utóbbi időben kezdtek el megjelenni értékelhető mennyiségű tartalmak. A jog például már célozható, még ha csak 1200 embert is jelez a rendszer. Plusz a kapcsolatnál is megjelentek az új lehetőségek.

6. A kategóriáknál is új célzásokat tudunk alkalmazni

Megjelentek például az online vásárlók, az early adopterek mellett a late adopterek is, a friss házasok 3 hónapon belüli kiválasztási lehetősége is.

7. Call to action  (ösztönző) gombok jelentek meg a linkeknél

8. Ezentúl mindegyik saját közönség típust használhatjuk hasonló közönség keresésre

Vagyis a Facebook keres nekünk új embereket például a webáruház vásárlóink remarketing listájának segítségével. Fontos újdonság: a hasonló közönség típus alapja lehet a saját oldalad is! Ezt egyelőre csak Power Editorban tudod beállítani.

Bővültek a Facebook saját közönség célzás lehetőségei
Bővültek a Facebook saját közönség célzás lehetőségei

9. Új megtérülés elemek a jelentés készítőben

Főleg mobil app engagement hirdetésekhez, de van például olyan is Facebook oldalakhoz, hogy ajándék értékesítés

10. A jelentés készítőben megjelent néhány új alapértelmezett nézet

Így a saját nézetek mentése mellett tudjuk használni a Facebook előre mentett nézeteit is.

Új alapértelmezett jelentések a jelentés készítőben
Új alapértelmezett jelentések a jelentés készítőben

Összességében a hirdetési rendszer szépen fejlődik, bár vannak érdekes anomáliák is.

  • Ha tényleg minden formában megszűnik a sponsored story (amire azért nem számítok), akkor az hatékonyság csökkenést fog eredményezni.
  • Vannak olyan hirdetés típusok, amiket nem tudunk létrehozni sem a webes hirdetés kezelőben, sem a Power Editorban, csak az egy gombos kiemeléssel. Ilyen például az esemény hirdetés, amit csak akkor tudunk a hírfolyamban megjeleníteni, ha az esemény oldalon indítjuk el a hirdetést. Egyébként csak a jobb oldalt ajánlja fel.
  • A három szintű hirdetés struktúra nagyon jó lett, bár kezelhetőség szempontjából hagy némi kívánnivalót maga után. Jó lenne átvenni az AdWords-től a fa struktúra kezelőt is, plusz ha már a Power Editorban bevezették, hogy hirdetés szinten nem tudok célt választani, jó lenne ezt megtenni a sima webes szerkesztőben is.

Nektek mi a tapasztalatotok a hirdetés kezelővel és az újdonságokkal?

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük