Google+: az online marketing G pontja

Ezzel a címmel tartottam előadást az Evolution konferencián.
Sajnos be kell valljam, a címet nem én találtam ki, és annyira csábító volt, hogy nem tudtam megállni, hogy legalább az első diához ne merítsek ihletet belőle. Azt azért sikerült elkerülni, hogy a különböző közösségi hálózatokat különböző női vagy férfi testrészekhez kezdjem el hasonlítani, pedig elhitetitek lennének ötleteim. 🙂

Persze nem a cím a lényeg, hanem a Google+, beszéljünk inkább erről.
Sokáig azt mondták a Google+ról, hogy olyan, mint egy kihalt város. Rengeteg jó funkciót tud, rengeteg szuper megoldása van, még sem használja a kutya sem.

Sokáig így volt, de ma már egyáltalán nem igaz. A Google pluszra jellemző legjobb hasonlat szerintem az, amikor egy egyetemhez hasonlítják.

A Google+ olyan, mint egy egyetem az oktatási órák alatt.
A folyosón csak néhány ember lófrál, csend van és kihaltnak tűnik. De ha benyitsz egy teremben, ott emberek vannak, és pezseg az élet.
Persze, ha a Facebookra is alkalmazzuk ezt, akkor arra azt mondhatjuk, hogy olyan, mint az egyetem a szünetekben: mindenki ott van a folyosón, és megy a csevegés mindenről.
Ha szünetben mész be egy egyetemre, nyüzsgés van, és élet.

Nem akarom most leírni az egész előadást, a diákból úgy is sok minden kiderül.
Két dolgot szeretnék kiemelni, az egyik még engem is meglepett.

Mi Facebook oldalak mellett LinkedIn és Google oldalakat is kezelünk az ügyfeleknek.
Ahogy az előadásra készültem, átnéztem a számokat, és meglepődve tapasztaltam, hogy a Google+ mekkora forgalmat képes átirányítani a weboldalakra a Facebookhoz képest.
Több oldalnál láttunk olyat, hogy a cég Facebook rajongóinak mindössze a 10%-a, vagy kevesebb volt a G+ követők száma, még is az átkattintásokban az arány más volt. Mindössze kétszer-háromszor több átkattintás érkezett a Facebookból a Google pluszhoz képest. Nem tízszer annyi.
Legalább is azoknál a linkeknél, amiket a Facebookon belül nem támogattunk meg hirdetésekkel.

Persze ahol a Facebookon belül kaptak hirdetést a posztok, ott a különbség megvolt, sőt nem csak tízszeres, akár több is.
De azt látjuk, hogy a Facebook szépen ledolgozza az organikus különbséget a Google+ javára.
Ha a tendencia marad, akkor pár hónapon belül több kattintás fog érkezni a Google+-ból, mint a hirdetés nélküli Facebook posztokból. 🙂

A másik dolog, amit a Google pluszal kapcsolatban érdemes végiggondolni az az, hogy van-e szükség két közöségi hálózatra? 
Mennyi ember fogja otthagyni a Facebookot, és várni, hogy a haverok is csatlakoznak a Google pluszhoz?

Ha lesz is ilyen (amiben rövid távon nem hiszek), az egy lassú folyamat lesz szerintem.
Viszont a Google pluszra nem (csak) közösségi hálózatként kell tekinteni.

A Google plusz az integráltságának köszönhetően szinte mindent megváltoztat a keresőoptimalizálástól a YouTube videókon át a hirdetésekig mindent, amihez egy kicsi kis köze van a Google-nek.

Éppen ezért ha még nem kezdtél el foglalkozni a Google plusszal, itt az ideje, ugyanis a Google pluszon tömegek vannak ott, bár még csak passzív módon. Viszont a hatás már most is érezhető, és bármikor bekövetkezhet az a szikra (például a post+ hirdetések formájában), ami feléleszti az alvó tömegeket, és valódi üzleti potenciált fog biztosítani.

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)