Mobil célzás, hirdetés gombok, új megjelenés: változóban a Facebook hirdetések

A Facebook hirdetési rendszere ezekben a hónapokban folyamatosan megújul, aminek látszanak is az első jelei.
Összeszedtem ezeket, hogy tudjátok, mikre számíthattok:

1. Mobil célzás a sima hirdetés szerkesztőben

A webes felületen megjelent a hírfolyam és a jobb oldali hasáb mellett néhány embernek önállóan a mobil hírfolyam célzás lehetőség is.

Kiválaszthatjuk, hogy meg akarunk-e jelenni a hirdetéssel mobilon vagy nem.
Kiválaszthatjuk, hogy meg akarunk-e jelenni a hirdetéssel mobilon vagy nem.

Ez nagyon fontos, hiszen így már nem csak Power Editornál tudjuk eldönteni, hogy akarunk-e mobilon megjelenni.

2. Direkt válasz gombok a hírfolyamban

Egy másik érdekes újdonság, ami egyben mutatja a hirdetési rendszer egységesítését a gombok megjelenése a hírfolyam hirdetésben.
Ezt a megoldást a mobil alkalmazás hirdetéseknél láttuk először (amit összevonnak a sima alkalmazás hirdetéssel), és a lényegük az, hogy egy plusz call to action funkciót kap a hirdetés.

Aktivitásra ösztönző gomb hozzáadása a hirdetés szerkesztő felületen
Aktivitásra ösztönző gomb hozzáadása a hirdetés szerkesztő felületen

A megoldás azért érdekes, mert nagyon jó helyen jelenik meg a gomb, a gomb pedig önmagában olyan elem amire szívesen kattintanak az emberek. Ráadásul ha a gombnak jó szöveget választ az ember, akkor a képre már nem biztos, hogy ugyanazt az ösztönző szöveget fel kell írni.

Gomb hozzáadása a Power Editorban
Gomb hozzáadása a Power Editorban

A gomb szövegét ugyanis mi választjuk meg. Jelenleg ezek a lehetőségek vannak:

  • Shop Now
  • Book Now
  • Learn More
  • Sign Up
  • Download

Ezt a gombot a Power Editorban és a sima, webes szerkesztőben is be lehet állítani.
Sőt, aki Power Editorban hozza létre a Facebook oldalának a bejegyzését az itt leírt módszerhez hasonlóan, a sima bejegyzés létrehozásánál is találkozik ezzel a gombbal.

3. Változó hirdetés kezelő felület

A változások egy része az új funkciókhoz kötődik, például az előbb említett mobil célzáshoz értelemszerűen tartozik egy mobil előnézet is.

Új folyamat jelzés, a konverziós pixelt pedig más helyen kell kiválasztani
Új folyamat jelzés, a konverziós pixelt pedig más helyen kell kiválasztani

Ugyanakkor vannak más újdonságok, például:

  • A weboldalra mutató hirdetéseknél a kreatív szerkesztőnél lehet kiválasztani a konverziós pixelt.
  • A kampány felületen megújult a naptár nézet.
  • A hirdetés szerkesztő felületnél egy folyamat jelző sáv jelent meg fent.
A kampány nézet új naptárat kapott
A kampány nézet új naptárat kapott

Mikor kapom meg ezeket a funkciókat?

A kérdés nagyon jó, mi például teljesen vegyesen találkozunk velük.
Az egyik kollégám a hirdetés szerkesztőben már tudja használni a mobil célzást és látja az új designt, de nem találkozott még a direkt válasz gombokkal. Ráadásul már automatikus bejegyzés hirdetést sem lát mindenki a cégünknél, ez a funkció például valószínűleg meg fog szűnni.
Az új naptárnézet megjelenését viszont mindegyikünk látja.

Szóval lehet, hogy pár dolgot már tudsz Te is használni, sőt az is lehet, hogy olyan funkciókat is kaptál, amivel még nem találkoztunk. Ha így van, ne habozz, meséld el nekünk! 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük