A konkurens Facebook oldalak célzásának vége?

Az egyik leghatékonyabb hirdetési célzási megoldás a Facebookon, amikor a konkurenciánk rajongói táborát próbáljuk megszólítani.

Ez egy jó megoldás, bár sajnos nem megy mindig, nem minden oldalra tudunk célozni, és nem tudni miért.
Eddig néha frissítette a Facebook a célozható oldalak körét, és időnként bővült a lehetőség.
Ha eddig nem is tudtuk célozni a konkurenciát, lehetett rá számítani, hogy előbb-utóbb menni fog.
Legalább is eddig.

Azonban a Facebook tavaly év végén változtatott a célzási felületen.
Korábban, ha beírtuk az oldal nevét, vagy megtalálta vagy nem. Ha nem találta meg, #-ot használva tematikákat tudtunk használni, ami egyébként teljesen jó megoldás.
Az új felületen azonban nem tudjuk külön célozni az embereket és külön célozni a témákat.
Sőt, néhány régen még célozható oldal csak és kizárólag érdeklődési területeken keresztül célozható.
Valószínűleg valamilyen okból a Facebook kihúzza a képből az oldalak közvetlen célzását, marad az általánosabb érdeklődés célzás ahol lehet.

Például az egyik partnerünk, a Telenor esetén azt látni, ha meg akarod célozni az oldalt, akkor 390.000 embert ír ki a Facebook, míg a rajongói szám 213.000. Vagyis nem a rajongókat ajánlja fel, hanem az érdeklődőket.
Például az egyik partnerünk, a Telenor esetén azt látni, ha meg akarod célozni az oldalt, akkor 390.000 embert ír ki a Facebook, míg a rajongói szám 213.000.
Vagyis nem a rajongókat ajánlja fel, hanem az érdeklődőket.

Ez egyébként nem biztos, hogy rossz, mert a tematika, az érdeklődés illetve a kategória célzás hatékony.
Ettől függetlenül beszélni kell arról, hogy van egy speciális technikai lehetőség az oldalak aktív rajongóinak célzására, ami sokkal több, mintha általánosan szólítanánk meg egy oldal rajongóit.
Nem csak pontosabb, de hatékonyabb is.
De erről a következő cikkben lesz szó.

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük