Lájkért kedvezmény [esettanulmány]

Facebook esettanulmány:  hogyan szerezzünk több olyan lájkot, amik látogatókat hoznak a webáruházba?

Facebook esettanulmány: hogyan szerezzünk több olyan lájkot, amik látogatókat hoznak a webáruházba?

A Junkyard.com webáruház üzemeltetői észrevették, hogy a termékeikre leadott lájkok 6-8 új látogatást jelentenek, ezért kitaláltak egy olyan kampányt, amelyiknek a célja az, hogy összekapcsolják az embereket a termékekkel a lájkok segítségével.

A legnagyobb skandináv télisport és streetwear webáruház ezt úgy tudta elérni, hogy készített a Facebookra egy Likeflip nevű alkalmazást.
Az alkalmazásban minden fordulóban megjelentek termékek, amiket lájkolni lehetett.
Amelyik termék a legtöbb lájkot kapta, azt később jelentős kedvezménnyel lehetett megvásárolni.
Ráadásul ha valaki lájkolt egy terméket, akkor a termék megfordult, és a hátoldalán különböző vicces feliratok jelentek meg, például aki “gatya nélkül megy vásárolni, annak nem kell félni a zsebtolvajoktól”. Ezeknek az apró üzeneteknek csupán egy céljuk volt: arra felkelteni a játékosok kíváncsiságát, hogy vajon mi van a többi termékkártya hátára írva?

Természetesen a lájkolás nem maradt eredménytelenül, ha valaki lájkolt egy terméket az alkalmazásban, az megjelent a hírfolyamban egy sztoriként, erre kattintva pedig a felhasználó ismerősei el tudtak jutni a Junkyardhoz.

A perui kajacsatához hasonlóan ez is egy egyszerű megoldás az alap Facebook funkciók felhasználására.
Tulajdonképpen semmi más nem történt, mint az, hogy okosan ösztönözték a rajongókat a termékek lájkolására, mindezt ráadásul úgy, hogy nem adtak ajándékot az alap Facebook funkciók használatáért, hiszen ez tilos a Facebook szabályai szerint.

Hozzá kell tenni, hogy egy hasonló megoldást akár egy webáruházba is be lehet építeni, hiszen akkor tényleg közvetlenül a termékkel kerül kapcsolatba a látogató, de az alkalmazásnak is megvan a maga előnye, hiszen így koncentráltan jelennek meg a választható termékek.

A Likeflip még mindig fut, de az első havi eredményei is nagyon impozánsak: a Facebook alkalmazásban 60.000 látogató 30.000-szer nyomta meg a lájk gombot, aminek köszönhetően 240.000 új látogató érkezett a webáruházba szép növekedést okozva az eladásokban is.

Az esettanulmányok rovatot a Közösségi kalandozások – 20 magyar marketing sikersztori a Facebookon című Facebook marketing könyv támogatta, amiben találkozhatsz egy olyan hazai példával is, amelyik szintén egy webáruház értékesítését támogatta jelentősen. Kattints ide, és rendeld meg a könyvet!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)