Miért jelennek meg különbözően az oldal lájkok a hírfolyamban?

Facebook oldal lájkok a hírfolyamban

Miért jelennek meg különbözően az oldal lájkok a hírfolyamban?
Miért jelennek meg különbözően az oldal lájkok a hírfolyamban?

A Facebook hírfolyamban az új hirdetéseknek és az új hírfolyamnak köszönhetően nagyon sok fajta megjelenést produkálnak mostanában az oldalak. Ebben a cikkben megpróbálom kideríteni, miért vannak ezek a különbségek.
Ugyanis attól függően, hogy egy sima oldal lájkról van szó (amikor egy ismerősöd lájkolja az oldalt), vagy arról, hogy egy cég hirdeti az oldalát, teljesen más megjelenésekkel találkozunk.

Ezekkel azért érdemes megismerkedni, hogy tudjad, mire számíthatsz amikor hirdetni kezdesz, illetve lásd, hogyan jelenik meg az oldalad akkor, amikor egy új rajongót szerzel.
Ráadásul bemutatják azt is, hogy milyen különböző hirdetéseket választhatsz, ha a Facebook oldaladat a hírfolyamban szeretnéd hirdetni.

1. amikor valaki lájkolja az oldalad

Amikor valaki lájkol egy oldalt, akkor ez az esemény megjelenik az ismerőseinek, legalább is egy részüknek. Ilyenkor látszik a logó, a borító egy része, és az ismerősök, akik már rajongói az oldalnak.
Sima oldal lájkolás.

Amikor valaki lájkol egy oldalt, akkor ez az esemény megjelenik az ismerőseinek, legalább is egy részüknek.
Ilyenkor látszik a logó, a borító egy része, és az ismerősök, akik már rajongói az oldalnak.

2. amikor hirdeted azt, hogy valaki lájkolta az oldalad

Amikor olyan hirdetést adsz fel, ami a lájkolás tevékenységet emeli ki a hírfolyamban azoknak, akik ismerősei annak, aki lájkolta az oldalad, ezt a megjelenést fogod kapni. Ez ugyanolyan, mint a nem hirdetett verzió, de jelöli a Facebook, hogy reklámról van szó.
Page like sponsored story a hírfolyamban.

Amikor olyan hirdetést adsz fel, ami a lájkolás tevékenységet emeli ki a hírfolyamban azoknak, akik ismerősei annak, aki lájkolta az oldalad, ezt a megjelenést fogod kapni.
Ez ugyanolyan, mint a nem hirdetett verzió, de jelöli a Facebook, hogy reklámról van szó.

3. egyszerű oldal hirdetés a hírfolyamban, ha van ismerős

Oldal hirdetés a hírfolyamban, amikor van olyan ismerősöd, aki rajongója az oldalnak.
Oldal hirdetés a hírfolyamban, amikor van olyan ismerősöd, aki rajongója az oldalnak.

Amikor célzással kiválasztasz egy célcsoportot, és nekik hirdeted az oldalad a hírfolyamban, és van olyan ismerőse a hirdetést megtekintő embernek, aki rajongója az oldaladnak, akkor ezt az eredményt látod.

Ez nem szponzorált történet, mert nem azt reklámozza, hogy Miklós lájkolta ezt az oldalt, hanem reklámozza az oldalt, és mellesleg elmondja, hogy Miklós a rajongója.

Érdekes, hogy itt szinte teljes egészében megjelenik a borítófotó, nincs rajta a logó, ráadásul alatta láthatjuk a névjegy mezőt.

4. oldal hirdetés ismerős kapcsolat nélkül

Javasolt oldal, ami olyan embereknek jelenik meg hirdetés formában, akiknek nincs olyan ismerősük, aki lájkolta az oldalt.
Javasolt oldal, ami olyan embereknek jelenik meg hirdetés formában, akiknek nincs olyan ismerősük, aki lájkolta az oldalt.

Ha valaki beletartozik a hirdetésed célcsoportjába, de neki még nincs olyan ismerőse, aki lájkolta az oldalad, akkor a megjelenés sokkal visszafogottabb lesz.
Ilyenkor nincs borítófotó csak logó, és kisebb felületet foglal el a hírfolyamból a hirdetés.

 

Az utóbbi napokban ezeket a különböző tipikus oldal lájkokat és hirdetéseket láttam a hírfolyamomban.
Mivel a Facebook nem nagyon részletezi a különbségeket, ezért a rendszer és a lehetőségek ismeretében igyekeztem megfejteni a különbségek okát, de könnyen előfordulhat, hogy én csak egy tesztcsoport része vagyok, illetve az is, hogy nem találkoztam minden verzióval.

Szóval ha Te láttál más megjelenéseket, vagy szerinted nem így van, bátran írd meg, derítsük ki, milyen érdekességeket tartogat még nekünk a Facebook! 🙂

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük