A Facebook segít új potenciális vásárlókat keresni

Bízd a Facebookra a hirdetés célzás piszkos munkáját!

Bízd a Facebookra a hirdetés célzás piszkos munkáját!

Tényleg. Ez most nem bullshit. Hátradőlhetsz, és a Facebook keres olyan embereket a hirdetésedhez, akikre szükséged van. 🙂
Pár hete már írtam róla, hogy jön a hasonló közönség célzási lehetőség a Facebook hirdetéseknél, és most végre megérkezett!

Ennek a funkciónak a segítségével kereshetünk olyan embereket, akik hasonlítanak a célcsoportunkra.
Vagyis ha például vannak hírlevél feliratkozóink, akkor tudunk keresni más olyan embereket, akik nagy eséllyel feliratkoznának a hírlevelünkre.

Ezt azért tudjuk megtenni, mert ha jól gyűjtöttük a hírlevél feliratkozókat akkor rájuk jellemző egyfajta közös érdeklődés vagy közös tevékenységek.
Például hasonló weboldalakat látogatnak, hasonló Facebook oldalakat lájkolnak, hasonló posztokat osztanak meg, vagy kommentelnek.

Vagy ha a vásárlóink adatbázisát használjuk fel, akkor kerestethetünk olyan embereket a Facebookal, akik még nem vásároltak nálunk, de jó eséllyel vásárolhatnak, hiszen hasonlítanak a korábbi vásáróinkra.
Ebben segít a hasonló közönségek célzása.

Hogyan kerestessünk hasonló embereket a Facebookkal?

A folyamat a saját közönség célzásán alapul.

  1. Fel kell töltenünk egy címlistát a Power Editor segítségével.
  2. A Facebook a feltöltött listát átfuttatja a saját adatbázisán, majd beazonosítja azokat az embereket, akiket tud.
    Az így létrehozott saját közönséget tudjuk használni hasonló közönség keresésére.
    Persze ha már van feltöltve korábbról saját közönségünk azt is használhatjuk.
  3. Ki kell választanunk egy feltöltött közönséget, és már látunk is egy új gombot: Create Similar Audinece
    Ezért vagyunk itt!
  4. Nyomjuk meg a gombot a kiválasztott listánál, és az ország beállítása után döntsük el, mennyire kell hasonlónak lenni annak a közönségnek!
    Két lehetőségünk van:
  • A Similarity azt jelenti, hogy a hasonló közönségünk a felső 1%-a lesz azoknak az embereknek a választott országból, akik leginkább hasonlítanak a feltöltött listán levő emberekre.
    Ez egy kisebb közönség lesz, de precíz, így jobb eredményekre számíthatunk.
  • Ha a Greater Reach-et választjuk, akkor a hasonló közönség a felső 5%-ot fogja jelenteni.
    Ez nem lesz olyan pontos, cserébe több embert érünk el, és ők még mindig nagyon fognak hasonlítani az eredeti listára.

Érdemes tesztelni, kinek melyik beállítás a hatékonyabb, de ilyenkor ne felejtsük el, hogy a felső 5%-ba a felső 1%-is beletartozik, tehát a tesztnél vonjuk ki a nagyobb közönségből a kisebbet!

Hasonló közönség célzás beállítása a Facebook hirdetéseknél

Hasonló közönség célzás beállítása a Facebook hirdetéseknél

A Facebook azt ajánlja, hogy legalább 500 ember szerepeljen azon a saját közönség listán, akihez hasonlót szeretnénk létrehozni.

Amitől óriási ez a dolog (ha tényleg úgy működik, ahogy kell), hogy egy csomó célzási mizériától megkímél minket. Nem feltétlenül a munka részére gondolok, hanem arra, hogy így olyan embereket is megcélozhatunk, akiket korábban nem tudtunk a többi módszerrel.

Persze az alapja az, hogy legyen egy _nagyon jó_ saját adatbázisunk, amit fel tudunk használni.
Ha ilyenünk van, akkor nem kell azzal szórakozni, hogy az új embereknél kikísérletezzük, hogy melyik oldalakat lájkolták, melyik korcsoportba tartoznak, melyik érdeklődési kategória jellemző rájuk.
Egyszerűen a meglevő feliratkozóink, vásárlóink, érdeklődőink alapján célzunk.
Ehhez elvileg az is kell, hogy ugyanarra a célra keressük a hasonló embereket.
Ha például csak egy hírlevél feliratkozó listánk van, nem biztos, hogy őket hatékonyan fogjuk tudni használni arra, hogy webáruház vásárlókat keressünk. Összefoglalva nagyon ígéretes ez a lehetőség.

A saját közönséggel eddig is jól lehetett célozni, de ez egy egészen új, izgalmas megoldás.
Mi már teszteljük, ha lesznek eredmények úgy is írni fogok róla. 🙂

Ha így halad a Facebook még a végén tényleg a legjobban célozható hirdetési rendszert fogja biztosítani. Már csak az offline adatbázis alapú célzásnak kellene ideérni, hogy tényleg ne legyen egy szavunk sem.

Ti mikor fogjátok kipróbálni ezt a célzási lehetőséget? 🙂

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)