15 tipp sikeres Facebook nyereményjátékokhoz

Mi a titka a sikeres Facebook nyereményjátékoknak? [15 tipp]

15 tipp sikeres Facebook nyereményjátékokhoz
15 tipp sikeres Facebook nyereményjátékokhoz

Kampányok sokaságával találkozunk minden nap a Facebookon.
Ezek egy része szabálytalan, másik része pedig nem ér el valódi sikert. Sőt sok még csak látszólagost sem.
Ezért örültem, amikor megtaláltam a ShortStack infografikáját, ami 15 pontban foglalja össze a sikeres Facebook kampányok csínját-bínját.

Az infografikát megtalálod oldalt, a fontosabb elemeket pedig kigyűjtöttem illetve helyenként kiegészítettem a tapasztalatinkkal.

Hogyan indíts sikeres Facebook nyereményjátékot 15 lépésben?

Sikeres Facebook nyereménykáték 15 lépésben. Kattintásra megnő.
Sikeres Facebook nyereménykáték 15 lépésben infografika. Kattintásra megnő.

1. Gondold végig valóban kell-e neked Facebok nyereményjáték!
Vannak iparágak, ahol nehéz nyereményjátékokkal sikert elérni. Például betongyár, aki mérnököket akar megszólítani, nem biztos, hogy pont Facebook nyereményjátékkal fog sikert elérni.

2. Határozd meg a célokat!
Ismertség növelés?
Termék bevezetés? Mi a cél?
Rajongó számot szeretnél növelni? E-mail címet gyűjteni? Esetleg be akarod vinni az embereket a boltodba?

3. Tervezd meg jól a nyereményjátékot!
Sok különböző nyereményjáték van.
Az egyszerű regisztráció alapján történő sorsoláson át, a fénykép vagy videó szavazáson keresztül az ismerős meghívásáig.
Válassz okosan!

4. Ismerd meg a Facebook promóciós szabályait!
Sok különböző szabály van, itt írtunk róla részletesebben.
Ha nem tartod be őket, a hitelességed is kockáztatod és az oldalad is veszélybe kerülhet. (Nézd meg ezt a magyar példát.)

5. Válassz egy alkalmazást a nyereményjátéknak!
Ez például az egyik elvárása a Facebooknak: nyereményjáték és promóció csak külső alkalmazásban futtatható.
Keress olyat, amelyik megfelel a szabályoknak, vagy fejlessz, esetleg fejlesztess egyet!

6. Válassz egy olyan alkalmazás fejlesztőt, aki
– rugalmas: ha fejlesztetsz alkalmazást legyen testreszabható
– figyel a beilleszthetőségre: hasznos, ha nem csak a Facebookon belül tudod futtatni a promóciót, hanem például a weboldaladba is be tudod illeszteni.
– figyel a mobil kompatibilitásra: sokan használják a Facebookot mobilról, figyelj erre a tendenciára.
Ha viszont nem alkalmas a promóciós alkalmazásod mobil megjelenésre, a hirdetéseidre figyelj nagyon oda!

7. Válassz olyan alkalmazás fejlesztőt, aki vigyáz a költségeidre!
Az ingyenes és „dobozos” Facebook alkalmazások kevesebb kockázattal járnak, ha nem jön be a kampány.
Hátrányuk viszont, hogy nem lehet őket testreszabni, így sokszor azok az elemek hiányzonak belőlük, ami igazán eredményessé tudná tenni a kampányt.

8. Válassz releváns díjat
Nem kell feltétlenül iPad vagy led tévé.
Sokszor eredményesebb a sok apró de a témához illeszkedő ajándék.
Itt találsz még tippet a nyereményválasztáshoz.

9. Érje meg benevezni!
Ha csak regisztrálni kell, ahhoz kisebb értékű ajándék is elég, de ha sok munkát vársz el a játékosoktól (képfeltöltés, videó készítés), akkor az ajándéknak is értékesebbnek kell lenni.

10. Legyen minél egyszerűbb!
Fontos, hogy minél egyszerűbben tudjanak nevezni a játékosok.
Minden egyes plusz mező a regisztrációs űrlapon embereket tántorít el, ezért csak azt kérd el, amit muszáj!
Viszont figyelj az adatvédelmi szabályokra is!

11. Legyen látható a nyereményjáték!
Tedd be a borító fotó alá a kiemelt alkalmazás sorba, írj róla gyakran a hírfolyamba és emeld ki a Timeline tetejére!

12. Beszélj a kampányról!
Facebookon és Facebookon kívül is terjeszd a hírt!
Hírlevélben, Twitteren, akár offline felületeken is!
Ne vidd túlzásba, de minél több csatornán, minél gyakrabban hívd fel a figyelmet a kampányodra!

13. Hirdess!
A kampány hirdetése nagyon szép eredményeket hozhat, főleg ha használod a konverzió optimalizálót is.

14. Elemezd az adatokat!
Miután vége a promóciónak elemezd az adatokat, a folyamatot, és tanulj a sikerekből illetve a lehetséges hibákból!
Sokszor az így szerzett információk fogják sokkal sikeresebbé tenni a következő promóciót és a kommunikációt.

15. Nyomonkövetés!
Úgy hozhatod ki a legtöbbet a promóciódból, ha a nevezőknek tovább kommunikálsz.
E-mailben, Facebookon és egyéb csatornákon adj nekik hasznos információkat és izgalmas ajánlatokat!

Te mikre szoktál még odafigyelni amikor Facebook nyereményjátékot futtatsz?
Írd le a hozzászólások között, ha pedig hasznosnak találtad a cikket, nyomj egy lájkot és egy pluszegyet, hogy mások is értesüljenek róla!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük