Közösségi marketing tippek 2013-ra

Tippek közösségi marketingről cégeknek 2013-ra
Közösségi marketing tippek 2013-ra

A visszatekintő és a várható trendek után következzen néhány tipp, amire érdemes odafigyelni a következő évben. Ismét 8 válasz 8 szakértőtől.

Milyen tippeket adsz 2013-ra cégeknek amivel sikeresebbek lehetnek 2013-ban a közösségi médiában?

vegvariimreVégvári Imre,
kommunikációs szakértő (www.kurt-akademia.hu):

” 1) Próbálják meg minél több üzleti folyamatukba beleszőni a közösségi médiát. Ne csak a reklámozásban gondolkodjanak, hanem ügyfélkapcsolatban, termék- és szolgáltatás-fejlesztésben, belső kommunikációban, rekrutálásban, stb. Minél inkább át tudják itatni a cég / vállalat DNS-ét a közösségi gondolkodással, annál nagyobb esélyük lesz túlélni a válságot.
2) Figyeljenek oda a „Big Data” trendre. Ez lesz a legmeghatározóbb információ-forrás az összes közül – és a közösségi médiát is nagyban érinteni fogja.
3) Képezzék magukat! Például a Kürt Akadémia NET-WORKS képzésén! :)))”

feherkataFehér Katalin,
újmédia-kutató, internetszakértő, a BGF Kutatóközpont tudományos főmunkatársa (www.digitalidentity.hu):

„shoptimization és user experience – a fogyasztó/felhasználó fejével kell gondolkozni: minél letisztultabb, egyszerűbb és használhatóbb egy szolgáltatás, minél egyértelműbb csatlakozni és minél kézenfekvőbb lojálisnak maradni egy közösséggel, annál inkább számszerűsíthetők és készpénzre válthatók az eredmények.”

joanellitamas80Joanelli Tamás,
ügyvezető, Be Social:

„A legfontosabb: tudatosan lépjünk a közösségi médiába! A vadnyugati idők elmúltak, már nem lehet ad-hoc jelleggel nekiugrani. Nagy a zaj, sokan vannak jelen, itt már csak igazán jó stratégiával, tudatos építkezéssel és ehhez rendelt megfelelő költségvetéssel lehet csak érvényesülni.”

kruzsliczdavidKruzslicz David,
Szeretlek Magyarország Médiacsoport, ügyvezető (www.szeretlekmagyarorszag.hu):

„Mindenképp integráltan érdemes a Facebookot kezelni, minél szorosabban össze kell kötni a saját weboldallal, bloggal, hírlevél-rendszerrel, hogy a Facebook-szabályok szeszélyes változásait a lehető legnagyobb mértékben ki lehessen védeni. A már megszerzett rajongókkal is minél többféle platformon kell kommunikálni. A tartalmat továbbra is kulcskérdésnek látom. Minden cégnek el kell döntenie, hogy mit akar közölni a rajongóival a Facebookon, ki kell választani ehhez a megfelelő stílust és folyamatosan meg kell újítani a kommunikációs megoldásait, mert ami ma még működik, arra holnap gyorsan ráunhatnak. Ha van egy jó, interaktivitásra épülő tartalmi koncepció, akkor ahhoz már könnyű kialakítani egy hatékony hirdetési mixet. A kettő együtt garantálja a sikert.”

radisicsmilan80Radisics Milán,
közösségi média tanácsadó, a Social Times főszerkesztője:

„Tippeket? Így általánosságban nehéz… Akkor kettőt, ami mindenkire érvényes: a közösségi média realtime-média, így az offline időszakból átnyúló hosszú stratégia tervezéseket tettekre kell váltani. A közösség formálni fogja a jelenlétünket, így a folyamatos korrekciókkal egy idő után érezni fogjuk, hogy megtaláltuk a követendő irányt, vagyis azt, hogy hol van a megfelelő arány a szórakoztató és a kereskedelmi üzenetek közt. A másik tipp, hogy ne várjunk azonnali bevételt a Facebook rajongóinktól, így annak az elmaradása kisebb csalódást is fog okozni. Tapasztalataim szerint a Facebook-tábor igen is jól konvertálható, de csakis hosszú, kitartó és célratörő munka után láthatjuk az eredményeket.”

gaborkaizerKaizer Gábor,
co-founder ReVISION / HOT Marketing Club:

„Just go lean!”

 

ofcziankabalazs

Ofczianka Balázs,
online kommunikációs szakember (www.ofczianka.hu):

„Mindenképpen írjanak tervet bármit is csinálnak. Próbáljanak meg rendszerben gondolkodni, ami a marketinget illeti. Több csatornát teszteljenek és ha nem megy egyedül ne szégyelljenek segítséget kérni egy szakértőtől. Keressenek tanfolyamokat, tanuljanak, olvassanak. Nagyon fontos azonban, hogy csak olyan szakértőtől kérjenek segítséget aki már fel tud valamit mutatni.”

levairichardLévai Richárd,
közösségi marketing specialista a Közösségi kalandozások könyv szerzője:

„Meg kell tanulni hirdetni a Facebookon. Lesznek még új megoldások, (például konverzió mérés területén), így egyre komolyabb eszköz lesz ez sok cégnek, aki szeretné üzleti célokra használni a Facebookot.
Ugyanakkor nem szabad elfelejteni, hogy a Facebookon kívül is van élet. Aki még nem tette meg, készítsen saját üzleti videókat a YouTube-ra, és ne feledkezzünk meg a saját weboldalban rejlő lehetőségekről sem!
De a saját weboldalt már úgy kell tovább fejleszteni, hogy felkészüljünk a mobilra is, mert ez egyre fontosabb irány.”

 

Ezek voltak a tippek a jövőre. Nektek van más javaslatotok? Írjátok meg azokat is!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük