Hogyan pörgesd fel a karácsonyi kampányodat?

Karácsonyi akciókról a Facebookon

Néhány módszer, ami sokat segíthet.

Múlt héten összegyűjtöttem 12 kommunikációs tippet a karácsonyi Facebook kommunikációhoz.
Most némi módszertani segítség, hogyan érdemes elindulni a gyakorlatban.

1. Először is készíts egy ütemtervet
Gyűjtsd össze, hogy karácsony alkalmával milyen témákat, mikor érdemes kommunikálni.
Advent, utolsó szállítási nap, Luca nap, híres emberek születésnapja stb. Vedd elő a naptáradat meg a Wikipédiát, jó töleteket fogsz kapni.
Sőt, a karácsony utáni időszakkal is számolhatsz ha az üzleted szempontjából ez fontos.

2. Írj minden napra legalább egy bejegyzést
A bejegyzéseid legyenek változatosak! Legyen olyan ami:

  • weboldaladra, webáruházadra mutat
  • a napi aktualitásokról szól
  • vicces illetve megosztó, ezért sok reakcióra számíthatsz

Legyen köztük kép, link, sima szöveg, videó, offer, tehát legyen változatos a megjelenés is!
És minél több olyan legyen, ami linket tartalmaz a weboldaladra!
Ne felejtsd el, a kép vagy a videó leírásába is lehet linket rakni, és azt sem, hogy a linkeket érdemes mérni linkrövidítővel és Google Analtics url paraméterekkel.

Írd meg a bejegyzéseket ezek alapján előre, és időzítsd be őket!
Az időzítésnél azonban figyelj, hogy olyankor jelenjenek meg lehetőleg, amikor a rajongóid a gép előtt vannak, és az sem árt, ha ránézel a megjelenés után a kialakult diskurzusra.

3. A fontos bejegyzéseket hirdesd meg!
Használd egyszerűen a promoted post opciót, de ha lehet, csak a rajongóidra célozz ezzel!
Ha még nem tudsz promoted poszt hirdetést készíteni egyszerűen, akkor válaszd a hirdetés létrehozó felületen a középső lehetőséget, és ott válaszd ki az aktuális posztodat.

Nem kell mindegyik bejegyzést meghirdetned természetesen. De amelyik fontos, mert az akciódról szól, mert a weboldalra visz, mert a promóciót támogatja, azt hirdesd meg bátran.

Ha hetente 2-3 bejegyzésedet támogatsz meg darabonként 1-2000 forintos hirdetésekkel, akkor látványos eredményekre számíthatsz.
Persze csak akkor, ha jó az eredeti bejegyzés!
Ha nem jó a bejegyzés, akkor inkább ne is hirdesd, mert nem fogsz jó eredményt elérni.
Ha pedig azt látod, hogy valamelyik bejegyzés különösen jól teljesít, akkor annak készíts önálló hirdetést, ne bízz mindent a promote postra!

Egyszerű lépések, de megkönnyítik a karácsonyi kommunikációt.
Neked van valami módszered, ami segít a kommunikációban?

Írd le a hozzászólások között, ha pedig tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)