Az érdeklődési listák nem biztosítják a megjelenést a hírfolyamban. De akkor mi?

Mert az érdeklődési lista nem segít

Mert az érdeklődési lista nem segít…

Körbeszaladt az a téves infó a Facebookon, hogy ha a rajongóid hozzáadják az oldaladat egy érdeklődési listához, akkor majd az oldal bejegyzései továbbra is megjelennek a hírfolyamban tutira.
Ez sajnos nem így van, de a kérdés jogos: mit lehet tenni a romló megjelenések ellen?
Hogyan lehet visszaszerezni a rajongókat?

Az egyik nyilvánvaló lehetőség a hirdetés.
A promote post és az egyéb hírfolyamra célzott bejegyzés alapú hirdetések sokat segítenek, és egyre nehezebb őket elkerülni, ez tény. De milyen lehetőség van még a rajongók visszaszerzésére?

Íme pár ötlet:

1. változatos kommunikáció
Ez is elcsépelten hangzik?
Pedig jobb ha hozzászoksz, hogy szükség van rá!
Többször, különböző stílusban, több különböző témában kell kommunikálni ahhoz hogy sokan reagáljanak és erősödjön a kapcsolat az egyes emberek és az oldalad között.

Ugyanis akkor lesz esély arra, hogy a következő bejegyzéseid megjelennek egy rajongódnál, ha a rajongódnak erős a kapcsolata az oldallal. Ez a kapcsolat pedig akkor erős, ha a rajongó korábban gyakran reagált a bejegyzéseidre, vagyis sokszor lájkolt, sokszor szólt hozzá vagy éppen sokszor osztott meg.

Ennek köszönhetően néha szükség van a vicces, humoros bejegyzésekre még a “szakmaibb” oldalakon is, hiszen ezek nagy visszajelzési arányt fognak generálni, ami pedig egy kicsit megerősíti a kapcsolatod a rajongókkal.
De vigyázz, ha túl sok ilyen van, és a célcsoportod specifikus, akkor torzulhat a kommunikáció, ami egyre különbözőbb emberek bevonzását jelenti! Ezzel pedig hígul a célcsoport, aminek az eredménye már közép távon is a még kevesebb elérés. Továbbra is óvatosan a túl könnyed témákkal a koncentrált oldalon!

2. extrán célzott bejegyzések
Segíthet, ha egy üzenetedet lebontod rész célcsoportokra, és csak nekik jeleníted meg.
Írj egy üzenetet csak nőknek egy témáról és írj egy másik üzenetet ugyanarról a férfiaknak más stílusban, más szóhasználattal!
A két üzenet megjelenítésénél pedig használd a megjelenés célzási opciót.
A pontosabb, célzottabb fogalmazásnak hála egy rész célcsoport köréből több reakcióra számíthatsz, ami azt jelenti, hogy ez a csoport jobban fog kötődni hozzád. És minden másik rész célcsoport, akinek külön írsz bejegyzéseket.

3. pontos időzítés
Igyekezz akkor írni, amikor a legtöbb rajongódat eléred.
Ebben sokat segít az időzítés funkció.
Ha akkor írsz, amikor a gép előtt ülnek, több esély van arra, hogy gyorsan elkezdjenek záporozni a lájkok és a kommentek, aminek nem csak a kapcsolat erősödése a pozitív eredménye, hanem az is, hogy az aktivitás újabb aktivitást szül.
Például ha sok a hozzászólás, mások is kedvet kapnak hozzá. Vagy a vita kedvéért, vagy az egyetértés kifejezése miatt.
Ez tulajdonképpen mindegy, a lényeg, hogy minden reakció erősíti a kapcsolatot.

4. vond be a rajongókat!
Ösztönözd rendszeresen őket arra, hogy tegyenek fel kérdéseket, szóljanak hozzá, válaszoljanak a kérdéseidre!
Ha a reakciójukat értékeled, és hozzászoktatod őket ahhoz, hogy ők itt fontosak, akkor az eredmény az lesz, hogy szívesen reagálnak minden bejegyzésedre akár csak egy lájk formájában is.
Ez is erősíti a kapcsolatot és hozzásegít ahhoz, hogy megjelenj a hírfolyamukban.

5. alakíts ki szokásokat!
Futtass olyan promóciókat, amik kialakítják azt a szokást a rajongóidban, hogy keresik a bejegyzéseid, és ha nem látják, akkor visszamennek a Timeline-odra, vagy hajlandóak többször ellenőrizni azt az érdeklődési listát, amire rákerültél.
Mi kell ehhez?
Például egy nagyon fontos és izgalmas cikk sorozat.
Vagy egy nyeremény játék, amiben jó a nyeremény, a kérdésekre a válaszok pedig bejegyzéseidben találhatók.

6. hozd vissza őket kívülről!
Ugye a rajongóid nagy része regisztrált már a hírlevél listádra?
Ugye a rajongóid követnek Google+-on, Twitteren, Pinteresten és YouTube-on is?
Mert ha igen, akkor könnyebb dolgod van.
Egyszerűen más felületeken, más csatornákon is oszd meg a sikeresebb Facebook bejegyzésed.
Ez azt fogja eredményezni, hogy a rajongók vissza fognak járni.
Például rákattintanak a hírleveledben egy linkre, amire bejön a Facebook bejegyzésed.
Ez tetszik nekik, lájkolják, a kapcsolat erősödik a rajongód és a Facebook oldalad között, mindenki boldog.

7. és persze hirdethetsz is…
Ez a legegyszerűbb és a legkönnyebb, és szerencsére az esetek legnagyobb részében nem is túl drága.
Pár forintért tudsz kattintásokat vásárolni a rajongó köréből, gyakran megéri alkalmazni a bejegyzés alapú hirdetéseket, akár a promote postot, akár a Power Editorban beállított hirdetéseket.
De ne feledd: ha a bejegyzés nem jó, mert nem elég izgalmas, nem vonja be a rajongókat a kommunikációba, stb., akkor hiba hirdeted.
Bár sok emberhez fog eljutni, a reakciók ugyanúgy elmaradnak majd.

Neked milyen ötleted van arra, hogy az oldaladhoz kösd a rajongókat?
Írd meg a hozzászólások között, ha pedig tetszett a cikk, nyomj egy lájkot!

Lévai Richárd
Közösségi marketing specialista
Tetszett a cikk? Oszd meg másokkal is! ;-)