Tippek a Facebook oldalak névjegyének beállításához

A Timeline felületen a névjegy egy nagyon érdekes felület.
Ez ugyanis nagyon sok oldalnál különbözik, és nagyon sok lehetőséget rejt.
Főleg, mióta nincs alapértelmezett érkező oldal.

Zsolt írt egy e-mailt amiben azt kérdezte, hogyan kell a névjegyet úgy kitölteni, hogy abban kategória linkek is legyenek. Persze ezen kívül is vannak érdekességek a névjegyben ezért összegyűjtöttük a lehetséges beállításokat a névjeggyel kapcsolatban.

A Timeline felületen, a borító alatt megjelenő névjegy boxban található információkat az oldal szerkesztése részben, az alap adatoknál tudod szerkeszteni.
Azt, hogy a ezen a felületen mi jelenik meg, leginkább a következő információs mezők határozzák meg:

  • hivatalos oldal (Nem weboldal! Facebookon belüli „hivatalos” kategória oldal.)
  • oldal kategória
  • cím
  • hely alkategória
  • nyitva tartás
  • ártartomány
  • telefon
  • e-mail

Ha ezeket elkezdjük variálni, akkor nagyon különböző eredményeket tudunk elérni.
A példa kedvéért létrehoztam egy Mexikói étterem oldalt, ezzel játszva összeállítottam néhány lehetőséget.

1. verzió: szöveges névjegy

Ha azt szeretnénk, hogy a névjegyben legyen szöveg, mi sem egyszerűbb, töltsük ki a bemutatkozás részt, ami akár egy webcímet is tartalmazhat.

Timeline névjegy szöveggel
Timeline névjegy szöveggel és linkkel

Ezt a webcímet egyébként érdemes linkrövidítővel berakni, illetve Google Analytics címkékkel ellátni, ha mérni akarjuk a hatékonyságát.

Ha a kategória például „cégek és szervezetek”,az alkategória pedig például „Ételek/italok”, akkor nincs gond, kitölthetjük nyugodtan a cím mezőt.
Ezt ha jól töltjük ki, felismeri a Facebook, és megjelenít egy térképet is (főleg, ha jó arra a területre a Bing térkép).
Ez azonban nem érinti a névjegy mezőt.

Viszont innentől úgynevezett helyoldal lesz az oldalad. Azt például abból is észre veheted, hogy az oldalad logója (ha még nem töltöttél fel saját logót átalakul és a hely jelölő ikon lesz).

Egy érdekesség, ha hely oldalként azonosított minket a Facebook, akkor megjelenik egy hely alkategória opció is.
Ha ezeket kitöltjük, akkor link jelenik meg a névjegyünk fölött, ami egy automatikus Facebook oldalra visz, ahol meg tudunk nézni mindenkit, aki ebbe a kategóriába tartozik.

Facebook oldal szerkesztése, hely alkatagória
A hely alkategóriát kitöltve egy link jelenik meg e névjegy fölött. Kérdés, hogy jó-e ez Neked.

Érdemes elgondolkodni azon, hogy akarjuk-e hogy a névjegyünkből link vigyen ki az oldalunkról olyan felületre, amit nem mi kontrollálunk.

Van egy plusz következménye is annak, ha helyoldalunk van: a Timeline jobb felső hasábjának tetején megjelenik egy Ajánlások beviteli mező.
Korábban ez a tetszik gomb megnyomására megjelent automatikusan. Itt tudnak ajánlásokat írni azok, akik már voltak a cégednél.

2. névjegy hely oldalaknál

A „gond” akkor van, ha egy cég úgy hozza létre az oldalát, hogy kategóriánál valamilyen helyi kategóriát választ.

Ha a „Helyi vállalkozások és helyek” kategórián belül Étterem, bár, stb. oldal alkategóriát adjuk meg, akkor fontos változás történik.
Ekkor ugyanis a névjegybe nem a bemutatkozásnál kitöltött szöveg kerül.

Timeline névjegy a helyoldalon
Hasznos információk a szabad szöveg helyén

Ilyenkor elérhetőségi adatok, nyitva tartás, esetleg ártartományi adatok kerülnek.
Ezek is hasznosak persze, így ha ez egy cégnek jó, akkor ezeket kell megfelelően kitölteni.

3. ha nem akarunk elérhetőségi adatokat a névjegybe

Ha egy olyan cég vagyunk, aki ugyan helyhez kötött, például étterem, de fontosabb, a névjegynél, hogy saját szöveget írjunk, mint az, hogy az elérhetőség legyen ott, akkor érdemes másik kategóriát választani.

Ez persze azzal jár, hogy nagyon sok elemet, amit egy étterem kategóriánál be tudunk állítani speciális mezők segítségével, így nem érünk el.
Például fizetés típus, nyitva tartást, étel kategóriák, ár kategória, stb.

Illetve egy kibúvó van:
ha először helyi vállalkozások > étterem kategóriát választunk, és ott kitöltjük a plusz mezőket, utána átváltunk például cégek és szervezetek > Étel / ital kategóriára, akkor a beállítások nem vesznek el, így elérhetők maradnak a korábban beállított információk.

4. kategória link az oldal név alatt

Lehetőség van arra is, hogy az oldal név alatt ne a rajongói szám illetve az egyéb számok (mennyien jártak itt, kik beszélnek róla) jelenjen meg, hanem egy kategória link.

Például ez: Étterem közösségi oldala
Ebben az esetben az étterem szintén link, és a Facebook étteremmel kapcsolatos gyűjtésére (automatikus „hivatalos” oldalára) mutat.

Facebook Timeline kategória az oldal név alatt
Kategória link az oldal név alatt

Ez tehát szintén kivisz egy olyan felületre, ami nem a mienk, éppen ezért érdemes megfontolni ezt a lehetőséget.

Facebook oldal szerkesztés
Ha a kategória linket akarod beállítani, a "Hivatalos oldal" mezőt kell kitölteni. Ne kérdezd, miért ez a neve...

Röviden, a fontosabb elemek, amik hatással vannak többek között a Timeline névjegyedre is:

1. a cím megadása: az oldal hely oldal lesz, ha jól adod meg, térkép is megjelenik a névjegy oldalon. Lesz lehetőséged kitölteni a hely alkategória opciót, amivel a névjegyed fölé hivatalos kategória oldalra mutató linket rakhatsz. Ráadásul megkapod az ajánlások dobozt is a Timeline tetején.
2. kategória: ha helyi vállalkozás kategóriát választasz, a Timeline névjegyedben elérhetőségi adatok és egyéb információk jelennek meg
A kategóriákhoz eltérő, típustól függő információs mezők is járnak, például nyitva tartás, vagy árkategória, fizetési mód, étel típusok, stb.
3. hely alkategória: kategória linkeket tudsz megadni a névjegy doboz tetején attól függetlenül, hogy alatta szöveg van vagy elérhetőségi adat
4. bemutatkozás: ez a szöveg jelenik meg a Timeline névjegyen
5. hivatalos oldal (az oldal szerkesztése rész tetején): ez egy kategória, ami az oldalad neve alatt fog megjelenni a Timeline-on, és linkként fog funkcionálni.

Összefoglalva:
okosan válaszd ki a beállításokat, hiszen sok minden függ ezektől: hova mutatnak linkek, mit látnak először a felhasználók, milyen plusz funkciókat érnek el, mi lesz az oldalad üzenete.

Természetesen véletlenül sem akarom azt mondani, hogy ügyeskedj, és trükközz, válassz más kategóriát, mint ami igazából a céged.
De fontos, hogy tudd, hogy a kategória választásnak és a különböző mezők kitöltésének milyen következményei vannak.

Az alapértelmezett érkező oldalak megszűnése után ugyanis különösen fontos a névjegy okos használata.

Te milyen praktikus megoldásokat láttál a Timeline névjegyénél?
Írd meg a hozzászólások között!
Ha pedig tetszett a cikk, lájkold, pluszegyeld és oszd meg az ismerőseiddel, hátha nekik is hasznos lesz!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük