8+1 tipp a YouTube jelenlét maximalizálására

Sokan nem is gondolják mennyire fontos a YouTube.
Ez ugyanis nem egy egyszerű videó megosztó hálózat.
A YouTube kereső és közösségi hálózat is egyben.

Sokan, ha keresnek valamit (receptet, szoftvert, stb.) nem csak a Google-ben néznek utána, hanem a YouTube-on, hiszen ma már szinte mindenre van videó.
Aztán ha megtalálták a keresett videót, hozzászólnak, lájkolják, megosztják, esetleg feliratkoznak a csatornára.

Éppen ezért nem mindegy, hogy van-e egy cégnek YouTube csatornája, és ha van, akkor hogyan használja.
A hatékony használat kialakításához találtunk néhány tippet a Mashable cikkében, aminek a tanulságait most megosztjuk veletek.

1. Készíts naptárat

Sokan megfeledkeznek arról, hogy a YouTube-on is fontos a rendszeres megjelenés.
Nyilván nincs minden cégnek ideje hetente új videót készíteni, de ha készítünk egy ütemezést előre, hogy mikor mit kell csinálnunk a YouTube-on, akkor könnyebb lesz „kényszeríteni” magunkat, és beilleszteni a többi feladat közé.

Naptár a YouTube feladatok ütemezésére
A YouTube-bal kapcsolatos feladatok ütemezésében sokat segít egy naptár.

2. Fogd rövidre!

A YouTube általában 15 perces hosszúságú videót enged feltölteni, de ezt nagyon könnyű kitolni korlátlanra.
Azonban ne ess abba a hibába, hogy túl hosszú videót töltesz fel!
A rövid 5-7 perces videók általában a leghatékonyabbak. Ha lehet, férj ebbe bele.
Inkább darabold a témádat több rövidebb videóba, mint egy hosszúba!

3. Promótolád

A YouTubera minden percben 48 órányi videót töltenek fel.

Éppen ezért nem szabad elfeledkezni arról, hogy a feltöltött videókhoz el kell juttatni az embereket.
Meg kell osztani másik közösségi hálózaton, be kel illeszteni weboldalba, el kell érni, hogy a nézők feliratkozzanak a YouTube csatornára, stb.

És amiről nem szabad elfeledkezni:
a videó címét és leírását optimalizálni kell!
A témához kapcsolódó kulcsszavak kellenek a címbe, és releváns leírást kell alkalmazni, mert ezek befolyásolni fogják, hogy jelenik meg a videó a Google keresőjében.

4. Egy esztétikus csatorna

A YouTube csatornát remekül testre lehet szabni.

Figyelj arra, hogy legyen olyan logó, szín, arculat a YouTube csatornádon is, amelyik a többi digitális megjelenéseddel összhangban van.
Fontos, hogy azok, akik nézik a YouTube csatornádat felismerjék a márkádat, és a cégedet, illetve, hogy a YouTube csatorna elmélyítse bennük a márkádról kialakult üzenetet.

5. Ne tiltsd meg a hozzászólást!

A YouTube csatornában és a videók mellett is lehetőség van hozzászólásokra.

De csak ha ezt a csatorna üzemeletetője illetve a videó feltöltője megengedi.
A hozzászólások nagyon sokat hozzátehetnek a videóidhoz, éppen ezért nem érdemes őket tiltani.
Persze az előzetes moderálásra van lehetőség, de inkább legyen megengedő.
Nem baj, ha néha van negatív hozzászólás is, ettől élőbb és igazibb a csatorna.

6. A kiemelt videót okosan válaszd meg!

Az első benyomás rendkívül fontos. A YouTube csatornádon is.

Éppen ezért a csatornában kiemelt helyen megjelenő videó nagyon fontos.
Ha a csatornádnak olyan nézetet választasz, amelyikben van kiemelt videó, akkor az a videó jó minőségű legyen, olyan, ami jól összefoglalja a csatornád üzenetét, témáját, friss, sokakat érint vagy érdekel!

7. Készíts lejátszási listát a kapcsolódó tartalmakból

A lejátszási listák (playlists) nagyon jó megoldások arra, hogy segítsd a nézőket, hogy megtalálják az egymáshoz kapcsolód tartalmakat.

Éppen ezért használd ezt a lehetőséget jól, és persze adj olyan nevet és leírást a lejátszási listának, ami jól összefoglalja, miről szól!

8. Figyeld az elemzést

A YouTube ingyenes elemző eszközt ad a csatornádhoz és a videóidhoz.

A csatorna statisztikájában meg tudod nézni, hogy mikor, mennyien nézték meg a csatorna videóit, hogyan változtak a feliratkozók, a megjegyzések, megosztások, kik nézik a videókat, stb.

A YouTube statisztikája sok hasznos információt nyújt a videókról
A YouTube statisztikája sok hasznos információt nyújt a videókról.

A videóhoz tartozó elemzésekből ezek mellett még az is kiderül, hogy meddig érdekes egy-egy videó a látogatóknak.
Használd ezeket az elemzéseket, mert többek között ezek segítségével tudod kideríteni, hogy milyen típusú videókat érdemes készítened.

+1. A leírásokba rakj linket!

A leírások nagyon jól funkcionálnak, éppen ezért érdemes linket használni bennük. Olyat, ami a videó mellett a weboldaladra, blogodra, webáruházadra, Facebook oldaladra mutat.
Pár hasznos trükk a linkek használatához:

  • a leírás tetejére rakd, hogy akkor is látszódjon, amikor a leírás egy részét elrejti a YouTube
  • a linkeket címkézd fel, hogy a Google Analyticsben pontosan tudjad mérni a rajtuk keresztül érkező forgalmat
  • a linkeket rövidítsd le linkrövidítővel, ha hosszúak (főleg ha fel vannak címkézve), de a rövid link legyen értelmes, érthető szöveg

Így végigolvasva a listát, azt hiszem, hamarosan újragondolom a mi YouTube csatornánkat is, mert bevallom van egy kis elmaradás itt. 🙂

Nektek vannak további tippetek a YouTube csatornák használtára?
Osszátok meg velünk a hozzászólások között.
Ha pedig hasznosnak találtátok ezt a cikket, lájkoljátok és pluszegyezzétek, hogy másokhoz is eljusson!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük