Facebook oldal vizsgálat: szabályok és marketing lehetőségek

121 Facebook oldalt vizsgáltunk meg

Facebook oldal vizsgálat: szabályok és marketing lehetőségek
Mennyire jók a Facebook oldalak?

121 Facebook oldalt vizsgáltunk meg, mert kíváncsiak voltunk, hogy mennyire tudatosan bánnak a Facebook oldalak kezelői a rendszer lehetőségeivel, és mennyire tartják be a szabályokat.
Az eredmény: gyakorlatilag semennyire.
Na jó, kicsit megengedőbben: alig.

Facebook oldalak a nagyító alatt

Először kitaláltuk, hogy megnézünk 100 db szúrópróbaszerűen kiválasztott Facebook oldalt, de hogy tehetjük ezt meg minél pártatlanabbul?

Fogtuk a Socialbakers hazai oldal toplistáját, és végigmentünk a 8. és a 9. oldalon. Kb. 1000 és 4500 rajongó közötti rajongóval rendelkező oldalak vannak itt, elég nagy tehát a szórás.

Mivel csak egy gyors áttekintés volt a cél, nem egy részletes teszt, ezért ezeket figyeltük:

  • van-e érkező oldal?
  • van-e kapuoldal?
  • van-e nyereményjáték?
  • ha van nyereményjáték, akkor az külön alkalmazásban fut-e?
  • ha van nyereményjáték, akkor az szabálytalan-e?

A eredmények

A vizsgált 100 oldalon mindössze 30 esetében találtunk alapértelmezett érkező oldalt, vagyis olyat, ami valami egyedi, a Facebook beépített megoldásaitól eltérő tartalommal próbálta a lájkolásra rávenni a látogatókat, akik nem rajongók.

Még megdöbbentőbb volt, hogy mindössze 4 rendelkezett olyan kapu oldallal, amelyik más információt nyújtott a rajongóknak, mint a nem rajongóknak (és alapértelmezett érkező oldal volt).

Meglepetés volt, hogy nagyon sok oldalon voltak egyedi fülek beépítve, de ezek nagy része csak úgy volt. Nem használták érkező oldalként az új látogatók automatikus fogadására.
Pedig sok esetben a design és a szövegezése is láthatóan erre készült. Egy kis segítség a beállításhoz itt.

Oldalak és nyereményjátékok

Másik érdekes szempont volt, a nyereményjátékok kérdése, elsősorban szabályosság szempontjából.
A vizsgált 100 oldalon mindössze 9 nyereményjátékkal találkoztunk, és nagyon örültünk, amikor azt tapasztaltuk, hogy ebből a 9-ből 6 oldal alkalmazást használt.
De nem csak 3, hanem 4 nyereményjáték volt szabálytalan, ugyanis nem a külső alkalmazás futtatása az egyetlen tényező, amitől szabályos egy Facebook promóció.

Azonban összességében nagyon pozitív volt, hogy ilyen jó arányban vannak a szabályos játékok.
Örültünk, mert hajlamosak voltunk abba a jó érzésbe ringatni magunkat, hogy egy kicsit ez talán a mi munkánknak is köszönhető.
De kicsit kevésnek éreztük ezt a 9-et, hogy véleményt alkossunk, ezért nekiálltunk keresni olyan Facebook oldalakat, amik futtatnak nyereményjátékokat.

A Google keresőjét és a Facebook hirdetéseit használva összesen 30 nyereményjátékot futtató Facebook oldalt vizsgáltunk meg.
Így viszont már sokkal elszomorítóbbak voltak az eredmények.

Szabálytalan promóció hegyek

Ugyanis az 30 nyereményjátékot futtató oldalon már sokkal rosszabbak voltak az arányok.
mindössze 9, vagyis csak 31 % volt, amelyik alkalmazást használt, és 22, vagy 76% volt, amelyik elkövetett valamilyen hibát a nyereményjáték futtatása során.
Hozzá kell tenni, hogy csak a legalapvetőbb hibákat vizsgáltuk, tehát könnyen lehet, hogy az arány még rosszabb.

Összességében úgy tűnik, hogy a Facebook oldalak kezelői nagyon nem használják ki a közösségi felület lehetőségeit.
Nem aknázzák ki a Facebook nyújtotta marketing lehetőségeket, cserébe viszont nagyon sok esetben követnek el hibát a promócióik során.

Az első hibával csak azt kockáztatják, hogy az eredményeik nem lesznek elég jók, a másodikkal viszont akár a Facebook oldaluk elvesztését is kockára teszik az üzemeltetők.

Tudjuk, az eredmény nem reprezentatív, nem lehet általánosítani, és azt mondani, hogy ez a valódi arány az összes magyar Facebook oldal esetén, de az igazság valószínűleg közel jár ehhez.

Ti mit tapasztaltok? Mennyire látjátok tudatosnak a Facebook kommunikációt?
Osszátok meg velünk a hozzászólásokban a véleményeteket!

Leave a Reply

Az e-mail címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük